شناسهٔ خبر: 29900664 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تامین آب پایدار شهرهای کردستان در لایحه بودجه 9٨ گنجانده شد

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: با وجود محدودیت های منابع مالی و نیز تمرکز دولت برای تکمیل پروژه های در دست اقدام، تامین آب پایدار شهرهای بیجار، قروه، دهگلان و حسن آباد یاسوکند در لایحه بودجه سال 1398 کشور گنجاندە شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام نصراللهی‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کردستان و به دستور ایشان ایجاد ردیف اعتباری برای آبرسانی به شهرستان های شرق استان در لایحه بودجه سال 1398 قطعی شد.
وی با اشاره به تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: این اقدام مشکل دیرینه تامین آب پایدار شهرستان های شرق استان را برای همیشه حل خواهد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: تامین آب برای شهرهای بیجار و حسن آباد از طریق سد سیازاخ و قروه و دهگلان از محل سد قوچم علاوه بر آب شرب این شهرها نیازهای بخش صنعت این شهرستان ها را نیز مانند فولاد و پتروشیمی تامین خواهد کرد.
نصراللهی زاده با تاکید بر اینکه مشکل آب شرب تعداد کثیری از شهرها و روستاهای این شهرستان ها نیز در قالب اجرای این طرح ها حل خواهد شد، گفت: حدود 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع برآورد شده که در طول اجرای پروژه ها در بودجه های سالانه تخصیص داده می شود.
وی همچنین یادآور شد: عملیات اجرایی تامین آب برای شهرستان بانه از سد عباس آباد، برای شهرستان مریوان از سد گاران، برای شهرستان سقز از سد چراغ ویس و برای دیواندره از سد سیازاخ در حال اجرا است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان اضافه کرد: آب پایدار برای شهر کامیاران نیز از محل سد گاوشان تامین شده و عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.
نصراللهی زاده همچنین به افزایش قابل توجه اعتبارات تعداد دیگری از پروژه های مهم و زیربنایی استان همچون راه و راه آهن در لایحە بودجە سال 98 اشاره کرد و افزود: جزییات افزایش این اعتبارات متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
9937/9102

نظر شما