شناسهٔ خبر: 29900631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

طرحی که در پیچ و خم بروکراسی اداری دست و پا می زند؛

پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در انتظار ادغام سازمان های مربوطه

موضوع پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در سطح شهر کرمان مدتهاست از سوی سازمان تاکسیرانی کرمان مطرح شده است اما هر بار این سازمان به بهانه های مختلف از انجام این کار شانه خالی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ موضوع پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در سطح شهر کرمان مدتهاست از سوی سازمان تاکسیرانی کرمان مطرح شده است اما هر بار این سازمان به بهانه های مختلف از انجام این کار شانه خالی کرده است.

محمد مهدی نژاد مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان در مردادماه سال جاری در گفتگو با  راه آرمان  گفت: پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در شهر کرمان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی از مجهز شدن تاکسی‌های کرمان در آینده‌ای نزدیک به دستگاه‌های الکترونیک پرداخت کرایه و اختصاص کارت اعتباری به رانندگان تاکسی خبر داد و افزود: این کار در راستای افزایش رضایت‌مندی عمومی از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان در رابطه با تاکسی های هوشمند و الکترونیکی اظهار کرد : ما حدود یک سال دغدغه ادغام سازمان تاکسیرانی ، سازمان اتوبوسرانی و پایانه را داریم و طبق دستور وزارت کشور این ادغام باید در سراسر کشور صورت بگیرد .

وی بیان کرد : با توجه به این که جمعیت شهرکرمان زیر یک میلیون نفر می باشد و سازمان حمل و نقل بار و مسافر یک سازمان جدید تاسیس و زیر نظر شهرداری است باید روال قانونی آن گذرانده شوند .

مهدی نژاد تشریح کرد :  با توجه به یکسری زیر ساخت هایی که در سازمان اتوبوسرانی در خصوص پرداخت الکترونیکی وجود دارد حدود ۵۰ درصد کار انجام شده است و ما می توانیم از کرمان کارت یا کارت شهروندی استفاده کنیم .

سازمان تاکسیرانی تاکنون اقدامی در جهت پرداخت الکترونیک نداشته است و مسئولان همچنان در انتظار ادغام بین سازمان تاکسیرانی ، سازمان اتوبوسرانی و پایانه هستند  .

مهدی نژاد مدیرعامل سازمان نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با آخرین اقدامات در خصوص پرداخت الکترونیک تاکسی ها گفت  : برای بحث الکترونیک کرایه تاکسی ها چندین پایلوت مشخص شده است و بانک هایی همچون انصار و رسالت و یک شرکت طرح داده اند .

وی گفت : ما همچنان منتظر ادغام بین سازمان تاکسیرانی ، سازمان اتوبوسرانی و پایانه بار هستیم .

حال این موضوع را از مهندس طاهری معاون حمل و نقل بار و مسافر کرمان جویا شدیم که وی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی در شهرهای بزرگی همچون اصفهان و تهران اجرا شده است که در اصفهان با شکست مواجه شده است و در تهران هم در برخی جاها در حال انجام می باشد .

 

معاون حمل و نقل بار و مسافر کرمان گفت : تکنولوژی در حال پیشرفت است حال اگر تجربه سایر استان ها در این زمینه خوب باشد روی این موضوع کار می شود و تا زمانی که ادغام صورت نگیرد این کار در حوزه مدیرعامل تاکسیرانی است .

طاهری خاطر نشان کرد : اکنون در بخش هایی از تهران با یک نرم افزار موبایلی با گوشی کرایه ها را پرداخت می کنند ولی هنوز در کرمان وارد نشده است .

علی ای حال با وجود این سخنان امیدواریم با ادغام سازمان های مربوطه مسئولان به وعده خود در خصوص الکترونیکی شدن کرایه تاکسی ها عمل کنند زیرا معضلاتی همچون نداشتن پول خرد توسط رانندگان مردم را دچار مشکلات عصبی می کند .

انتهای پیام/

نظر شما