شناسهٔ خبر: 29900603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در هشتاد وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس:

تعامل فنی وحرفه ای و شورای اسلامی شهر بندرعباس گسترش می یابد

هشتاد وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار تعامل و هم اندیشی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان با حضور قائم مقام شهردار بندرعباس و معاونین اداره کل فنی و حرفه ای استان هرمزگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ هر یک از حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در این رابطه پرداختند و بر همکاری وتعامل هرچه بیشتر شورای اسلامی شهر بندرعباس و شهرداری با فنی و حرفه ای تأکید کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس :

تعامل دوسویه شورای شهر و آموزش فنی و حرفه ای توسعه مهارت آموزی به همراه خواهد داشت رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: شورای شهر بندرعباس متعلق به همه اقشار مختلف جامعه است و در راستای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال مردم مشتاق هستیم و یکی از عمده ترین دلایل مراجعات مردمی به شورای شهر، اشتغال جوانان بیکار و تحصیل کرده است و اعضای شورا نیز به واسطه حضور در محلات مختلف مشکلات بیکاری را به خوبی احساس می کنند .

فیصل دانش بیان کرد: تعامل دوسویه شورای شهر و آموزش فنی و حرفه ای توسعه مهارت آموزی و اشتغال پایدار را به همراه خواهد داشت و باید به فرهنگ کار توجه کنیم  و مراکز فنی و حرفه ای باید به گونه ای عمل کنند که احساس نیاز به آموزشهای مهارتی در مردم ایجاد شود. 

دانش افزود:  باید آموزش های لازم به جوانان در راستای  جذب بازار کار و توانمند سازی آنها توسط سازمان فنی و حرفه ای صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه با اشاره به ساماندهی کارگران خیابانی بیان کرد: وجود کارگران خیابانی در سطح شهر زشتی و نازیبایی بوجود آورده اند و در شورای سوم طرحی جهت ساماندهی کارگران خیابانی مطرح شد ولی به نتیجه نرسید و این موضوع مجدداً در کمیسیون خدمات شهری مطرح و بررسی شود و سپس برای تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع داده شود تا با همکاری و همراهی دستگاههایی همچون اداره کل  فنی وحرفه ای و اداره کار و امور اجتماعی این معضل در شهر از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین احمد عامری سیاهویی :

سازمان فنی وحرفه ای می تواند استعدادهای بالقوه شهروندان را توانمند سازد 

حجت الاسلام و المسلمین احمد عامری سیاهویی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: سازمان فنی وحرفه ای یک موسسه خیریه بالفعلی است که می تواند با همراهی دستگاههایی همچون شهرداری تمام استعدادهای بالقوه شهروندان را توانمند سازد و این کار ارزشمندی است.

وی گفت: شورای شهر اتحاد و همگرایی بین دستگاه های ظرفیت ساز تقویت کند و با همکاری این دستگاه ها شاهد کاهش بیکاری و معضلات در شهر باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: حلقه هماهنگ کننده بین شهرداری و سازمان فنی وحرفه ای معاونت خدمات شهری شهرداری است که می توان با استفاده از ظرفیت بزرگ و بی نظیری همچون سپاه و بسیج در محلات ظرفیت سازی شود تا خدمات بهتری ارائه شود و از کارهای جزیره ای دوری کنیم.

پرویز سالاری:

 بین وظیفه سازمان فنی وحرفه ای هرمزگان و عملکرد آن شکاف وجود دارد

پرویز سالاری عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان کرد: بین وظیفه سازمان ها و عملکرد آنها شکاف وجود دارد و وظیفه ماست که بعنوان پارلمان محلی بر این دستگاه های خدمات رسان نظارت داشته باشیم.

سالاری گفت: اگر سازمان فنی و حرفه ای یک سازمان خیریه است چرا تنها کارگاه آموزشی مهارتی شماره یک در شهر بندرعباس به آموزش و پرورش واگذار داده شده است؟ وی افزود: متاسفانه خیلی از دستگاه ها به شهر بندرعباس و استان هرمزگان نگاه تجاری دارند و به دنبال کسب درآمد هستند نه ارائه خدمات.

سالاری بیان کرد: سازمان فنی وحرفه ای وظیفه ذاتی آن آموزش مهارتهای زندگی و مهارتهای فنی متناسب با شرایط منطقه است.

وی گفت: سازمان فنی وحرفه ای آموزش هایی متناسب با شرایط استان به کارگاه ها و آموزشگاه های آزاد واگذار کرده ولی متاسفانه در سال گذشته در این آموزشگاه ها مدرک جعلی صادر شده و وظیفه ذاتی این سازمان نظارت بر آموزشگاهها است و باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: از استاندار درخواست می شود در هفته دولت هر سال که دستگاه های برتر را معرفی می کنند در کنارش ادارات کم کار و ضعیف نیز معرفی کنند.

سالاری در پایان گفت: اداره کل بازرسی به سازمان فنی وحرفه ای ورود کند چرا که  بین وظیفه و عملکرد آن انحراف زیادی وجود دارد. 

فاطمه جراره :

اگر تعامل بین شهرداری و فنی حرفه ای بیشتر شود  شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود

فاطمه جراره دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه گفت: اگر تعامل بین شهرداری و فنی حرفه ای بیشتر شود  شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

 

جراره افزود: خیلی از افرادی که به شورای شهر مراجعه می کنند مشکل اشتغال دارند و با توجه به اینکه شهرداری در محلات فرهنگسراهایی ایجاد کرده، فنی حرفه ای می تواند از مربیان خود در این فرهنگسراها جهت مهارت آموزی استفاده کند.

جواد بلارک:

باید در فنی وحرفه ای مشاغل بومی در اولویت باشند 

جواد بلارک نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: در فنی وحرفه ای کارهای خوبی انجام شده و باید به سمتی برویم که مشاغل بومی در اولویت باشند و با آموزش های بومی قطعا اشتغال زایی بهتری انجام می شود.

بلارک بیان کرد: باید آموزش هایی متناسب با بومی استان همچون ملوانی  با تخصص روش های خاص صید و همچون توربافی در این کارگاهها دیده شود.

 

نظر شما