شناسهٔ خبر: 29900569 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تصمیمات ترکیه در مورد شرق فرات و شمال عراق

R1396/P1396/S8,90,1414/CT10

معاون رئیس جمهور ترکیه از تصمیم آنکارا برای مبارزه با گذرگاه ترور در شرق فرات و شمال عراق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی٬ فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه دیروز در پارلمان این کشور و در سخنرانی خود در مورد بودجه 2019 میلادی اعلام کرد: این نخستین بودجه نظام سیاسی ریاستی است و لازم است در معادلات اقتصادی خود به شکلی عمل کنیم که ثابت شود نظام ریاستی در حوزه دموکراسی و توسعه اقتصادی به دقت عمل کرده و توان مدیریت همه حوزه‌ها را دارد.

 او در ادامه در مورد تصمیمات امنیتی و دفاعی کشورش در مورد سوریه و عراق گفت: ما بر این باور هستیم که در شرق فرات یک گذرگاه تروریستی شکل گرفته و هدف ما از بین بردن این گذرگاه و تکه تکه کردن آن است.

فواد اوکتای در ادامه در مورد حضور نیروهای پ.ک.ک در شمال عراق اظهار داشت: برای بیرون راندن تروریست‌ها از شمال عراق با حکومت این کشور گفت‌وگو کرده‌ایم و تصمیم داریم حتماً عملیات‌ انجام دهیم.

وی  در ادامه در مورد تغییرات استراتژی دفاعی و امنیتی کشورش در حوزه مبارزه با پ.ک.ک گفت: قبلاً ما به شکلی عمل می‌کردیم که تمام عملیات‌های ما واکنشی و بر اساس بروز حملات و رویدادهای تروریستی بود و هر جا که حمله‌ای یا بروز و ظهوری صورت می‌گرفت٬ عملیاتی اجرا می‌کردیم، اما در حال حاضر ما حتی قبل از تصمیم و اقدام تروریست‌ها عملیات اجرا می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور ترکیه افزود: در طول سال 2018 میلادی در مناطق روستایی ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک نزدیک به 88 هزار عملیات انجام داده‌ایم و همچنین در شهرهای مختلف کشور برای دستگیری اعضای شاخه‌ها و شبکه‌های مخفی شهری پ.ک.ک نزدیک به هفت هزار عملیات اجرا شده است. نیروهای نظامی و امنیتی ما توانستند در سال 2018 میلادی 104 تن از اعضای ارشد و فرماندهان گروه تروریستی پ.ک.ک را از بین ببرند که 13 نفر از آنان در لیست قرمز افراد تحت تعقیب بودند. در طول سال جاری میلادی همچنین نزدیک به 22 هزار عملیات برای دستگیری مظنونین شبکه تروریستی فتح الله گولن اجرا شد و طی این عملیات‌ها 48 هزار نفر بازداشت شدند و از این میان 9 هزار و 140 نفر از آنان راهی زندان شدند.

انتهای پیام/

نظر شما