شناسهٔ خبر: 29900517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست تبیین ابعاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب؛

امام جمعه موقت بیرجند ازعدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گلایه کرد

بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت: دولت تا کنون شبکه ملی اطلاعات را به نتیجه نرسانده و از این جهت بسیاری از جوانان ما از بعد معنوی تحت تأثیر این فضا قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مختاری دوشنبه شب در نشست تبیین ابعاد سیاسی و فرهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: اگر می خواهیم فرهنگ انقلابی همچنان پایدار بماند باید مراکز تولید فرهنگ اسلامی چون حوزه های علیمه تقویت شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه تقویت حوزه های علمیه تنها به مسائل عمرانی نیست، بیان کرد: امروز مدارس علمیه خراسان جنوبی  خلاء اساتید مجرب و عالم را به خوبی احساس می کند که در این زمینه باید برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

مختاری ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه با دغدغه های اقتصادی فراوانی روبه رو هستند که این دغدغه ها یک مانع برای فراگیری کارآمد علوم است که در این حوزه هم باید برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به شبهه افکنی های دشمن در فضای مجازی بیان کرد: دولت تا کنون شبکه ملی اطلاعات را به نتیجه نرسانده و از این جهت بسیاری از جوانان ما از بعد معنوی تحت تأثیر این فضا قرار گرفته اند.

ابراهیم تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند نیز در این نشست گفت: مردمی بودن  انقلاب اسلامی آن را از سایر پدیده های اجتماعی متمایز می کند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علمی و دانشگاهی اظهار کرد: یکی از مهمترین این دستاوردها ایجاد مراکز علمی در مناطق کم برخوردار جامعه است.

رئیس شورای شهر بیرجند بیان کرد: هر چند بی تدبیری ها مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوانی به ویژه بر قشر مستضعف تحمیل کرده ولی مردم هنوز پای اصل انقلاب اسلامی ایستاده اند.

تقی زاده یادآور شد: اعتبارات حوزه پژوهش به درستی هدایت نشده در حالی که اگر این پژوهش ها مرتبط با بررسی مشکلات استان باشد، بسیاری از گره ها باز می شود.

نظر شما