شناسهٔ خبر: 29900484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرآیند صدور رای تخلفات ساختمان های بزرگ پایتخت طولانی است

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد سالاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بر ضرورت تسریع در اجرای این فرآیند تاکید کرد.وی پیشتر نیز در گفت وگو با رسانه ها گفته بود:

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا محمد سالاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بر ضرورت تسریع در اجرای این فرآیند تاکید کرد.
وی پیشتر نیز در گفت وگو با رسانه ها گفته بود: فرآیند بسیار طولانی و پیچیده صدور پروانه ساختمانی موجب نارضایتی مردم شده است و بعضی پروانه ها بیش از یک سال هم طول می کشد.
سالاری طولانی‌بودن صدور پروانه ساختمانی را دارای بیش از 40 دلیل مهم خوانده و تصریح کرده بود: یکی از دلایل مهم آن سازوکار و تعاملی است که با سازمان نظام‌مهندسی وجود دارد؛ اکنون نقشه‌های معماری، برق و مکانیک سازه از سوی شهرداری تهران به سازمان نظام‌مهندسی ارجاع داده می‌شود و با وجود اینکه افرادی که نقشه‌ها را امضا می‌کنند مورد قبول سازمان نظام‌مهندسی هستند اما چند ماه طول می‌کشد که این سازوکار باید اصلاح شود.
به گزارش ایرنا سالاری روز سه شنبه در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگاران به موضوع تخلفات ساخت مجتمع تجاری «پالادیوم» در شمال پایتخت اشاره و بیان کرد: رای نهایی کمیسیون ماده 100 در خصوص تخلفات ساختمانی این پرونده دو تا سه هفته دیگر اعلام می شود.
وی اظهارداشت: رای بدوی کمیسیون ماده 100 در خصوص مجتمع پالادیوم دایر بر تصحیح موارد تخلفات ساختمانی از جمع آوری جمله پل هوایی و پر کردن تونل زمینی بود.
سالاری با بیان اینکه از نظر قانونی مالک حق داشته که طی 20 روز به رای صادره اعتراض کند گفت: با اعتراض مالک به رای کمیسیون، پرونده به شعبه تجدیدنظر ارسال شده و منتظر رای هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار امیدواری کرد که با اجرای آرای صادره در خصوص مجتمع پالادیوم و به سرانجام رسیدن آن و اطلاع رسانی همگانی تخلفات ساختمانی در سطح شهر کاهش یابد.
مرجع تصمیم گیری درباره تخلفات ساخت و ساز، کمیسیون ماده 100 (متشکل از برخی اعضای شورا و دیگر نهادهای متولی) است که در خصوص پرونده پل روگذر و تونل پالادیوم رای بدوی مبنی بر تخریب را صادر کرد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران چندماه پیش هم با بیان اینکه میزان تخلفات در پایتخت گسترده و افسار گسیخته شده، پالادیوم را نمونه «تخلف افسارگسیخته» معرفی کرده بود.

تهرام/9343/ 1008
انتهای پیام

نظر شما