شناسهٔ خبر: 29899477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

یادواره دانشجویان شهید در کاشمر برگزار شد

نایب‌ رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در این مراسم گفت: اگر مراسمی برای شهدا می ‌گیریم بخاطر آن است که روحیه شهادت طلبی، شجاعت و ایستادن در برابر

صاحب‌خبر - نایب‌ رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در این مراسم گفت: اگر مراسمی برای شهدا می ‌گیریم بخاطر آن است که روحیه شهادت طلبی، شجاعت و ایستادن در برابر دشمن را زنده نگه داریم. تا زمانی که این روحیه زنده باشد ملت، امت، مکتب و ایران زنده خواهد بود و دشمنان نمی توانند به اهدافشان برسند.
مهدی چمران شکل گیری انقلاب اسلامی را بر پایه شهادت امام حسین(ع) توصیف و بیان کرد: بسیاری مواقع در فضاهای مجازی مسائلی برای شهدا به خصوص شهدای حرم مطرح می‌ شود که زیبنده نیست. شهدای ما در راه امام حسین(ع) و اعتلای کشورشان رفتند، به پیروزی رسیدند و موفق شدند و امروز به بهای خون شهدا کشور در این منطقه پرآشوب در امنیت بی‌ نظیر به سر می‌ برد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر نیز در این مراسم گفت: در صحنه جهاد، علم و دانش شهدایی داریم که تلاش کردند پرچم علم و فناوری در نظام جمهوری اسلامی همچنان در اهتزاز باشد و در ادامه همین دانشجویان در نقش مدافعین حرم حاضر شدند.
سید محمدجواد موسوی افزود: جای افتخار دارد که دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون 63 شهید مدافع حرم تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده که جوانترین آنها دانشجویی 19 ساله است. این نشان می دهد که دانشجویان باید جنبش دانشجویی و راه شهدای دانشجو را ادامه دهند و در حوزه عملی، فناوری و فرهنگی به شهدا تاسی نمایند.
کاشمر 650 شهید و سه هزار جانباز تقدیم انقلاب و نظام کرده است. مرکز این شهرستان 195 هزار نفری در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
7497/1858
انتهای پیام

نظر شما