شناسهٔ خبر: 29898919 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

شهید مدافع حرم رضا کارگربرزی دانش‌آموخته مکتب اهل‌بیت (ع) بود

رضا کارگربرزی شهید مدافع حرم دانشجوی دانشگاه آزاد کرج، دانش‌آموخته مکتب اهل‌بیت (ع) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شهید رضا کارگربرزی در سال 1358 در خانواده‌ای مذهبی و سنتی در نظرآباد کرج متولد شد که از همان ابتدا آمیزه‌های دینی حاکم بر خانواده، او را با اهل‌بیت(ع) و سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) آشنا کرد، همین امر نیز در طول تمام زندگی‌اش تأثیرگذار و مهم بود.

شهید کارگربرزی تحصیلات ابتدایی خود را در نظرآباد کرج گذراند و از همان ابتدا با درس و مدرسه انس خوبی داشت و درس خواندن برایش در صدر کارها بود. شهبد رضا برزی در کنار تحصیل به ورزش نیز توجه داشت به همین علت در رشته ورزش‌های رزمی شروع به‌کار کرد و در کنار تحصیل ورزش می‌کرد، دیگر توجه‌هات شهید رضا شرکت فعال در مسجد محل و ثبت ‌نام در پایگاه بسیج بود که او را به یک جوان نمونه در محله تبدیل کرده بود و برای تمام اهالی محل نمونه‌ای برای مثال زدن شده بود.

او دوران دانشجویی را در دانشگاه آزاد کرج گذراند و در رشته برق دانشگاه آزاد کرج لیسانس خود را گرفت. دانشگاه آزاد برای شهید رضا تنها نقطه عطفی برای تحصیل نبود بلکه او در حین تحصیل در دانشگاه آزاد، نیمه گم شده زندگی خود را یافت و با خانم دانشجویی که در همان دانشگاه تحصیل می‌کرد ازدواج کرد.

شهید کارگربرزی به عبادت و مطالعه بیشتر از بقیه کار‌ها اهمیت می‌داد و همواره در این دو کار غرق می‌شد به همین دلیل بود که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین(ع) در رشته روانشناسی فارغ‌التحصیل شد، در زمان تحصیل به صورت هم‌زمان نیز در رشته مترجمی زبان تحصیل می‌کرد.

او به آرزویش که همان پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی بود رسید، تا اینکه جنگ سوریه شروع شد و دیگر برای شهید رضا لحظه درنگ معنایی نداشت و با داشتن فرزند و همسر و تعلقات دنیایی، دغدغه دفاع از حرم حضرت زینب (س) در مقابل حمله حرامیان داعشی، او را به سوریه برد. شهید رضا در سن نوجوانی به علت بیماری دچار فلج اندام‌های حرکتی می‌شود که مادر شهید با توسل به حضرت زینب (س) شفای شهید رضا را از حق‌تعالی می‌گیرد و 19 سال بعد از این شفا می‌گذرد که شهید رضا چه خوب این عنایت را با شهادت در راه دفاع از حرم حضرت زینب (س) جبران می‌کند.

شهید رضا کارگربرزی در 11 مرداد 1392 در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید. از شهید رضا کارگر برزی دو فرزند به نا‌م‌های محمدمهدی و محمدحسین به یادگار مانده است که در آینده  راه پدر شهید خود را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/4100/ 

نظر شما