شناسهٔ خبر: 29898791 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چرا مردم دنیا، کمتر سراغ روزنامه‌ها می‌روند؟

ایران نوشت: بررسی جدیدی که کارشناسان مرکز تحقیقاتی «زِنیت اوپتیمدیا» روی مخاطبان جهانی انجام دادند نشان می‌دهد نزدیک به یک‌سوم یا به‌عبارت دقیق‌تر 31 درصد آنها اعلام کرده‌اند به‌دلیل اینکه رسانه محبوب آنها اخبار و اطلاعاتی را که مد نظر دارند ، منتشر نمی‌کند و به خاطر مسائل مالی یا سیاسی جهت‌گیری انتشار خبر در آن تغییر کرده است به نوعی رسانه مذکور را کنار گذاشته‌اند

صاحب‌خبر -

 در این بررسی بیش از دو هزار نفر شرکت داشته‌اند و براساس نظرسنجی روی آنها مشخص شد بیشتر افرادی که رسانه‌های خبری را کنار می‌گذارند تحصیلات عالی و آکادمیک دارند، میانگین درآمد آنها از عموم جامعه بالاتر و مسن‌تر هستند. با این توضیحات می‌توان گفت رسانه‌های سنتی حدود یک‌سوم افرادی که بیشترین تمایل به خواندن خبر را داشته و بالاترین توانایی را برای پرداخت پول در این زمینه را نیز داشتند  از دست داده است.

این گزارش نشان داده است که برنده اصلی برای جذب مخاطبان رسانه‌های سنتی اینترنت بوده است و در حالی که روزنامه‌، تلویزیون و رادیو روز به روز مخاطبان خود را از دست می‌دهند، محبوبیت اینترنت نزد مردم بیشتر شده است تا آنجا که سال ۲۰۱۰ میلادی هر کاربر به طور میانگین در طول روز ۱۸.۲ دقیقه را به گشت وگذار اینترنتی اختصاص می‌داد که این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی با رشد ۱۱۵ درصدی به ۱۷۶.۸ دقیقه رسید.
آنچه می‌توان نتیجه گرفت این است که رسانه‌های سنتی به دلایل فراوان مخاطبان خود را از دست داده‌اند و بسیاری از آنها طی سال‌های اخیر روی سایت اینترنتی یا اپلیکیشن موبایلی خود تمرکز کرده‌اند تا بتوانند در این بازار رقابتی باقی بمانند. ولی آیا روی آوردن به ابزارهای مدرن روش مناسب باقی ماندن در این عرصه است؟

۲۳۳۰۲

نظر شما