شناسهٔ خبر: 29898761 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

انواع جوش

اصطلاح آکنه خفیف هنگامی بکاربرده می شود که تعداد جوش های سرسفید یا سرسیاه کمتر از 20 ، جوش های ملتهب ( قرمز و متورم ) کمتر از 15 ، و سایرانواع آکنه کمتر از 30 عدد باشد

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>آکنه اصطلاحی است که به دانه های سرسیاه و سرسفید و انواع جوش های پوستی (آکنه ولگاریس ) اطلاق می شود. آکنه بیشتربرروی صورت، قفسه سینه، شانه ها، و پشت دیده می شود.

آکنه خفیف
به گزارش شفا آنلاین:اصطلاح آکنه خفیف هنگامی بکاربرده می شود که تعداد جوش های سرسفید یا سرسیاه کمتر از 20 ، جوش های ملتهب ( قرمز و متورم ) کمتر از 15 ، و سایرانواع آکنه کمتر از 30 عدد باشد.
آکنه خفیف معمولاً با مصرف داروهای موضعی درمان می شود. اما ممکن است تا رسیدن به نتیجه مطلوب هشت هفته طول بکشد.


آکنه متوسط
اگر تعداد جوش های سرسفید یا سرسیاه شما 20 تا 100 ، جوش های ملتهب 15 تا 50 و سایرانواع آکنه 30 تا125 باشد، شما به آکنه متوسط مبتلا هستید. متخصصین پوست معمولاً مصرف دارو را برای درمان آکنه متوسط تا شدید توصیه می کنند.
ممکن است چند هفته طول بکشد تا متوجه بهبودی کامل بشوید اما پیش ازآن ممکن است به نظر برسد که جوش ها از قبل بدترشده اند.

آکنه شدید (Nodulocystic)
افراد مبتلا به آکنه شدید nodulocystic کیست های متعدد ملتهب و ندول دارند. این آکنه ممکن است قرمزتیره یا بنفش رنگ و دارای زخم باشد. درمان فوری توسط متخصص پوست می تواند زخم ها را به حداقل برساند.
درموارد خاص ممکن است پزشک به منظور کاهش حجم و التهاب ودرد، تزریق مستقیم کورتیکواستروئیدها را به ندول و کیست انجام دهد.

آکنه Conglobata
آکنه Conglobate یکی از موارد شدید آکنه است. این آکنه گره های ملتهبی است که در زیر پوست به گره های دیگر متصل می شود. آکنهConglobate روی گردن، قفسه سینه، بازوها، و باسن دیده می شود وتبدیل به زخم می شود.
این نوع آکنه در مردان شایع تراست و گاهی به دلیل استروئیدها یا تستوسترون ایجاد می شود. درمان به موقع توسط متخصص پوست ضروری است.

آکنه مکانیکا
آکنه مکانیکا به دلیل گرما، اصطکاک و فشار بر روی پوست ایجاد می شود و اغلب ناشی از پوشیدن وسایل ورزشی مانند کلاه یا کلاه بیس بال ایجاد می شود. به همین علت گاهی اوقات به نام آکنه ناشی از ورزش نامیده می شود زیرا اغلب درورزشکاران رخ می دهد.
اقدامات پیشگیری شامل پوشیدن تجهیزات ورزشی حاوی مواد جاذب رطوبت و دوش گرفتن بلافاصله پس از فعالیت می باشد.

پزشک آنلاین
دکتر مریم ملکی [ متخصص پوست و مو ]

نظر شما