شناسهٔ خبر: 29898682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گزارش جدید افشاء کرد:

تأمین سوخت جنگنده های ائتلاف سعودی از جیب مالیات دهندگان آمریکا

یک گزارش جدید نشان می دهد که هواپیماهای سوخت رسان آمریکا با بنزینی که بهای آن را مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت کرده اند، سوخت موردنیاز جتهای ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن را تأمین می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، با وجود فشارها از سوی مجلس سنای آمریکا برای قطع حمایتهای واشنگتن از ائتلاف سعودی در جنگ یمن، یک گزارش جدید نشان می دهد که هواپیماهای سوخت رسان آمریکا با بنزینی که بهای آن را مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت کرده اند، سوخت موردنیاز جتهای این ائتلاف جنگ طلب را تأمین می کنند.

بنابر این گزارش، به دلیل حمایت واشنگتن از ائتلاف جنگ طلبانه سعودی به احتمال زیاد میلیونها دلار از خزانه آمریکا کاسته شده است.

«ویلیام اس. کاسل» دستیار مشاور در دفتر وزیر دفاع آمریکا روز ۲۷ نوامبر در نامه ای که به رؤیت نشریه آتلانتیک چاپ بوستون رسید، نوشت: «اگرچه واشنگتن باور دارد که ریاض و امارات متحده عربی مسئولیت سوخت رسانی را برعهده دارند، این دوکشور در عمل این مسئولیت را به درستی بجا نمی آورند».

در این نامه، یکی از وکلای بلندپایه پنتاگون تصدیق کرد که خدمات سوخت رسانی رایگان برای ائتلاف سعودی بیش از آن چیزی است که بتوان محاسبه کرد.

گفتنی است که یک سخنگوی پنتاگون محتوای این نامه و اعتبار و سندیت آن را برای این نشریه آمریکایی تأیید کرده است.

طبق گزارش نشریه آتلانتیک، دهها میلیون دلار احتمالاً برآوردی مناسب از میزان پولی است که مالیات دهندگان آمریکایی برای ائتلاف سعودی هزینه کرده اند.

نظر شما