شناسهٔ خبر: 29898642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

عادل عبدالمهدی: عراق بزرگ ترین پیروزی را در برابر تروریسم به دست آورد

ابنا

نخست‌وزیر عراق گفت: جهان امروز شاهد شکست تروریسم و افراطی‌گری در عراق است و ما اولین و بزرگترین پیروزی را در برابر تروریسم و شر داعشی به دست آوردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در مقر وزارت دفاع درباره مسایل داخلی این کشور از جمله تروریسم و مبارزه با فساد سخنرانی کرد.

عبدالمهدی که در اولین سالروز پیروزی عراق در برابر داعش سخنرانی می‌کرد، گفت که در برابر داعش به پیروزی رسیدیم و در مبارزه با فساد نیز به پیروزی دست خواهیم یافت.

وی تاکید کرد که پیروزی نهایی ملت عراق زمانی محقق خواهد شد که رفاه اجتماعی به شهروندان بازگردد و فساد در این کشور نابود و اهدافی مانند بازگشت آوارگان و بازسازی شهرها محقق شود.

عادل عبدالمهدی افزود: جهان امروز شاهد شکست تروریسم و افراطی‌گری در عراق است و ما اولین و بزرگترین پیروزی را در برابر تروریسم و شر داعشی به دست آوردیم.

عبدالمهدی گفت: سیاست‌های سرکوبگرانه و دیکتاتوری سال‌های گذشته و سیاست‌های تبعیض باعث ایجاد ناامنی در عراق شد و نابودی فرصت‌‌های رشد اقتصادی شد.

وی در ادامه تاکید کرد که اجازه نخواهیم داد عراق به مقر تروریست‌ها یا جولانگاه تجاوز به خاک هر کشور دیگر تبدیل شود.

حیدر العبادی نخست‌ وزیر سابق عراق در تاریخ 18 آذرماه سال گذشته در یک نشست خبری رسما پیروزی عراق در برابر داعش را اعلام کرده بود.

هیأت دولت عراق، هفته پیش در آستانه نخستین سالگرد پیروزی بر داعش، روز دهم دسامبر را که به روز پیروزی (یوم النصر) علیه داعش نام‌گذاری شده، مانند سال پیش تعطیل رسمی اعلام کرد.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما