شناسهٔ خبر: 29898565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| وقفچی در گفت‌وگو با فارس

لازمه مبارزه با فساد و اعمال نظارت معقول وجود دولت الکترونیک در کشور است

نماینده مردم زنجان با بیان اینکه لازمه شفافیت و مبارزه با فساد دولت الکترونیک است، گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی بخواهند یک نظارت معقول و منطقی و به دور از حواشی بر مسائل داشته باشند، ضرورت دارد که ما از دولت الکترونیک بهره‌مند باشیم و در این مسیر گام برداریم.

صاحب‌خبر -

علی وقفچی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تأکید بر لزوم توسعه دولت الکترونیک گفت: یکی از ضرورت‌های امروز کشور ما بحث دولت الکترونیک است و نبود دولت الکترونیک ضررهای زیادی را متوجه کرده که از جمله آن فرار مالیاتی یکصد هزار میلیاردی است.

وی افزود: وجود دولت الکترونیک می‌تواند به بحث شفاف‌سازی کمک کند و نبود آن موجب عدم شفافیت‌ها است. 

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به توسعه دولت الکترونیک کرد اما متأسفانه به دلایل مختلف، دولت تا امروز از اجرای آن سر باز زده و این در حالی است وجود دولت الکترونیک در اصل به نفع خود دولت است.

وقفچی خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه‌داران و بسیاری از مردم بر این اعتقادند که دسترسی به حساب آنها به معنای دست بردن به حریم خصوصی آنهاست که این توجیه خوبی نیست و اگر ما معتقد به ایجاد توسعه و شفافیت هستیم، باید این مسئله را درنظر بگیریم که بحث کنترل حساب‌ها جزو ضروریات است و نباید از آن ترسید. 

وی افزود: با فقدان دولت الکترونیک ما در بسیاری از مسائل نمی‌توانیم موضوعات را پیگیری کنیم که از جمله آن می‌توان به بحث مبارزه با فساد و ارائه خدمات در بخش‌های مختلف اشاره کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار در پایان گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی بخواهند یک نظارت معقول و منطقی و به دور از حواشی بر مسائل داشته باشند، ضرورت دارد که ما از دولت الکترونیک بهره‌مند باشیم و در این مسیر گام برداریم و دولت الکترونیک ضروری‌ترین نیاز یک کشور توسعه‌یافته است. 

مخاطبان فارس من سوژه‌ای با عنوان «شفافیت آراء نمایندگان مجلس چه شد؟» را در این سامانه ثبت کرده‌اند که در آن تصریح کرده‌اند: طرح شفافیت آراء نمایندگان، شاخص و معیاری برای ارزیابی عملکرد نماینده در مجلس را در اختیار مردم ایران قرار می‌دهد و مردم متوجه خواهند شد که وکیل آن‌ها در مجلس در مقابل مسائل ملی و محلی چگونه موضع‌گیری خواهد کرد و زمینه را برای مطالبات بعدی فراهم می‌کند. با امضای این مطالبه، صدای خود را به گوش صاحبان بهارستان برسانیم تا پارلمان شیشه‌ای را محقق کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما