شناسهٔ خبر: 29898417 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل: 10 میلیون یمنی نیاز شدید به کمک غذایی دارند

تهران - ایرنا - «مارک لوکوک» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی روز دوشنبه اعلام کرد که 10 میلیون یمنی سال آینده نیاز شدید به غذا خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، مارک لوکوک که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد، افزود: وضعیت انسانی و غذایی در یمن به شدت رو به وخامت است و ما نیاز به کمک مالی برای مقابله با این وضعیت داریم.
وی افزود: سازمان ملل متحد قصد دارد تا سال آینده برای 15 میلیون یمنی کمک های غذایی فراهم کند.
لوکوک اضافه کرد: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد 26 فوریه سال آینده میلادی یک کنفرانس بین المللی در ژنو با هدف جمع آوری کمک های مالی جهانی برای مردم یمن برگزار خواهد کرد.
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی همچنین گفت: در سال آینده نیاز به چهار میلیارد دلار کمک مالی برای تامین کمک های غذایی برای مردم یمن است.
لوکوک پیش تر نیز تاکید کرده بود که یمن شاهد بزرگترین بحران انسانی جهان است که در سال 2019 تشدید خواهد شد.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
تجاوز عربستان و امارات به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیرساخت های این کشور شده است.
شبک**9365**1392

نظر شما