شناسهٔ خبر: 29898364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سازمان ملل: درحال دست يابي به توافقي درباره تبادل اسرا هستيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مارتين گريفيتس نماينده سازمان ملل متحد در امور يمن با بيان اينکه درحال دست يابي به توافقي درباره تبادل اسرا هستيم، گفت: طرف هاي يمني حاضر در مذاکرات صلح سوئد، مسئول تحقق صلح درکشورشان هستند.
به گزارش خبرگزاري آريا؛ گريفتيس روز دوشنبه بابيان اينکه نقطه تمرکز مذاکرات کنوني در سوئد درباره اوضاع جاري دراستان هاي «تعز» و «الحديده» است، ابراز اميدواري کرد که طرفين براي توقف حملات در اين 2 استان به توافق برسند.
گريفتيس ضمن ابراز اميدواري براي آغاز دور دوم مذاکرات در سال آتي (2019)، گفت: مذاکرات طرف هاي يمني در سوئد، دستاوردي است که بايد به آن احترام گذاشت.
پس از گذشت چند روز از آغاز مذاکرات صلح سوئد ميان طرف هاي يمني - هنوزنتيجه ملموسي از اين مذاکرات حاصل نشده است.
چهارمين دور مذاکرات صلح يمن از 6 دسامبر با حضور طرف هاي يمني به همراه «مارتين گريفيتس» نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور يمن در استکهلم سوئد به مدت يک هفته آغاز شده است.
اين دور از مذاکرات ابتدا قرار بود، ششم سپتامبر در ژنو سوئيس برگزار شود، اما با کارشکني رژيم سعودي و امارات به تعويق افتاد.
گفت‌وگوهاي سياسي براي حل بحران يمن تاکنون بارها به دليل کارشکني عربستان سعودي ومتحدانش با شکست روبرو شده است.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است. جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از چهارده هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.118

نظر شما