شناسهٔ خبر: 29898341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

علیرضا خاکی فیروز اعلام کرد:

فعالیت ۲۳۰۰ آزمایشگاه ملی و بین المللی در ایران

خبرگزاری شبستان: رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران اعلام کرد: مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه ملی و بین المللی مجوز فعالیت در کشور دارند.

صاحب‌خبر -

علیرضا خاکی فیروز، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران در گفتگو با خبرگزاری شبستان در بوشهر، با تاکید بر اینکه آزمایشگاههایی که صلاحیت فنی و سیستمی برای آزمون تطبیق محصولات با الزامات استاندارد را داشته باشد، این مرکز صلاحیت آنها را پس از بررسی مورد تایید قرار می دهد، اعلام کرد: در داخل کشور در مجموع 2 هزار و 300 آزمایشگاه ملی و بین المللی مجوز فعالیت دارند.

 

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران ادامه داد: تعداد 900 آزمایشگاه براساس معیارهای بین المللی تایید صلاحیت شده و حدود 2 هزار آزمایشگاه بر اساس معیارهای ملی و روش اجرایی فعالیت می کنند.

 

وی از آزمایشگاه های استاندارد استان بوشهر اظهار رضایت کرد و گفت:در این نشست مسایل و مشکلات آزمایشگاه ها را با توجه به نوسانان ارز و مشکلاتی که در زمینه واردات ایجاد شده را مورد بررسی قرار داده و به دنبال راهکاری برای افزایش تعرفه ها هستیم.

 

خاکی فیروز خاطرنشان شد: مردادماه سالجاری در کمیته درخواست های صدور، تجدید، تمدید و افزایش - کاهش دامنه گواهینامه نهادهای بازرسی و گزارش ها و توصیه های تیم های ارزیابی این مرکز، بررسی شد و در نهایت با اعطاء گواهینامه و گسترش دامنه دو نهاد بازرسی و رفع تعلیق یک نهاد بازرسی بر اساس الزامات استاندارد ايران - ايزو آي اي سي 17020 موافقت به عمل آمد.

 

فعال بودن 57 آزمایشگاه با 140 زمینه کاری در استان بوشهر

وی اظهار کرد: استان بوشهربا 57 آزمایشگاه و 800 نیرو که در بیش از 140 زمینه کاری در حوزه های مواد غذایی، مکانیک، زیست شناسی، لوازم خانگی، نساجی و کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند مورد آزمون قرار می گیرد.

 

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران اضافه کرد: در گذشته توان فنی استان  بوشهر برای آزمون کالاهای وارداتی کمتر از 50 درصد بود که هم اکنون به بیش از 95 درصد رسیده است که از نظر کیفیت هم آزمون انجام می شود و حتی به استان های هم جوار هم خدمات آزمایشگاهی ارائه می شود.

 

اشتغال 90 درصدی جوانان بوشهری در آزمایشگاه های استاندارد

خاکی فیروز با اشاره به اینکه آزمایشگاه های استاندارد استان بوشهر از سال 87 فعالیت خود را شروع کرده و هم اکنون 90 درصد نیروهای آن جوانان 25 تا 35 ساله هستند، بیان کرد: وظیفه آزمایشگاه های همکار آزمون استاندارد سازی یک کالا است که موجب مطابقت سازی کالای تولیدی، وارداتی و صادراتی با استاندارد مربوطه اش می شود و در نهایت مشخص می کند آن کالا را با مطابق استاندارد ملی ایران کنترل و ارزیابی می کند.

 

نظر شما