شناسهٔ خبر: 29898279 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایسنا؛ ۲۰ سال عزت و اعتبار

ایسنا صدای جنبش‌های دانشجویی باشد

مدیرمسوول روزنامه «آرمان امروز» معتقد است همان‌گونه که از اسم خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) انتظار می‌رود، این خبرگزاری باید صدای دانشگاه و دانشگاهیان باشد.

صاحب‌خبر -

حسین عبداللهی، مدیرمسوول روزنامه «آرمان امروز» با اشاره به آغاز بیستمین سال فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه «خدا سلامت بدارد ابوالفضل فاتح را که بنیان‌گذار ایسنا بود»، اظهار کرد: ایسنا برآمده از دانشگاه است و باید به کمک جهاد دانشگاهی با دانشگاه‌های سراسر کشور ارتباط بگیرد که اگر این اتفاق بیفتد ادامه‌ راه این خبرگزاری هم بهتر می‌شود.

او ادامه داد: ایسنا در این سال‌ها صداقت و شجاعت داشته، دچار ایستایی نشده و نشان داده است که دغدغه‌های مردم برایش اهمیت دارد، هرچند که در سال‌های اخیر بیشتر دولتی شده است.

مدیرمسوول روزنامه «آرمان امروز» همچنین با اشاره به گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و تاثیراتی که در فضای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کشور داشته‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات فضای مجازی برای انتقال هرچه سریع‌تر اخبار، رسانه‌ها باید در روند کاری‌شان تجدید نظر کنند. ایسنا نیز باید به این نکته توجه کند که در مسیر فضای مجازی حرکت نکند و صرفا از این فضا برای دستیابی به برخی اخبار استفاده نکند و طبق برنامه‌ریزی‌ها و راهبردهای خودش در فضای رسانه‌ای فعالیت کند.

عبداللهی در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادهایی برای آغاز بیستمین سال فعالیت خبرگزاری ایسنا دارد، اظهار کرد: بهتر است این خبرگزاری به سمت کوتاه‌نویسی برود تا هم سرعت انتقال پیام افزایش یابد و هم ارتباط با مخاطب آسان‌تر شود. طبیعی است که سخت‌افزارها نیز باید در این مسیر به‌روز و از ظرفیت‌های آنها استفاده شود.

او یادآور شد: همچنین نقش جنبش‌های دانشجویی که موتور محرکه جنبش‌های سیاسی هستند در خبرگزاری ایسنا کمرنگ شده است که بهتر است با توجه به نام این خبرگزاری با دانشگاه و دانشگاهیان همذات‌پنداری بیشتری صورت بگیرد و بیشتر از نخبگان دانشگاهی بهره‌ گرفته شود.

مدیرمسؤول روزنامه «آرمان امروز» تاکید کرد: ایسنا می‌تواند از انعکاس اخبار رسمی مراکز دولتی پرهیز و به جای آن اخبار و اظهارنظرهای دانشجویان و اساتید دانشگاه را منعکس کند و با برگزاری میزگردهای دانشجویی نقش پیشتازانه‌ای در این زمینه ایفا کند. طبیعی است در این مسیر باید از خبرنگاران حرفه‌ای با توانمندی‌های بیشتر استفاده شود تا مطالب پختگی لازم را داشته باشد.

او یادآور شد: همانگونه که از نام خبرگزاری دانشجویان ایران انتظار می‌رود این رسانه باید به دانشجویان و دانشگاه‌ها بیشتر از همه رسانه‌ها نفوذ داشته باشد و صحبت‌های آنها را به گوش مخاطبان و مسوولان برساند.

انتهای پیام

نظر شما