شناسهٔ خبر: 29898256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

16 آذر روز مجهادت در راه علم و تقويت ايمان ديني است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - رييس دانشگاه صنعتي اروميه گفت: روز دانشجو، روز تأکيد بر نقش بي مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش در کنار تقويت ايمان ديني و بصيرت سياسي در راه پيشرفت مادي و معنوي کشور است.

محمد رضا شيدايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه نعمت بزرگ استقلال، آزادي و امنيت پايدار امروز مرهون مجاهدت، فداکاري جوانان و دانشمندان ايران اسلامي است، بيان کرد: جوانان دانشجو در 16 آذر ماه 1332 با تشخيص به هنگام خود و با انجام رسالت خطير دانشجويي در مقابل زياده خواهي استکبار جهاني قيام کردند و با تقديم خون خود نقطه عطفي را در تاريخ کشور رقم زدند.
وي بصيرت و موقعيت شناسي دانشجويان را از ضرورت هاي جامعه دانشگاهي دانست و اضافه کرد: بصريت دانشجويان سرمايه اي گران سنگ بوده و همواره موجب رسوايي مستکبران شده است.
وي شهادت دانشجويان در آذرماه سال 1332 را پيام آور آزادي خواهي و عزت دانشجويان مسلمان ايراني عنوان کرد و گفت: روز دانشجو نماد آزادگي و استکبار ستيزي دانشجوي آگاه و متعهد ايراني است.
به گزارش ايرنا، روز دانشجو به ياد دانشجويان مصطفي بزرگ‌ نيا، احمد قندچي و آذر شريعت‌ رضوي که هنگام اعتراض به ديدار رسمي ريچارد نيکسون معاون رييس‌جمهوري وقت ايالات متحده آمريکا و همچنين از سرگيري روابط ايران با بريتانيا، در تاريخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتاي 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسيدند، گرامي داشته مي‌شود.
3214/3072
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما