شناسهٔ خبر: 29898245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قديري ابيانه : 40 سالگي انقلاب يک شکست براي دشمن است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- تحليلگر مسائل بين المللي گفت : 40 سالگي انقلاب اسلامي ايران براي دشمن يک شکست راهبردي است و دشمن را نااميد کرده است.

به گزارش ايرنا، محمدحسن قديري ابيانه دوشنبه شب در سلسله نشست هاي 40 سالگي انقلاب اسلامي با عنوان « چهل سال ايستادگي و چهل سال پيشرفت» در فرهنگسراي شهرکرد افزود : تا پيش از انقلاب اسلامي ايران، روند جهاني شدن به سمت دين زدايي بود که با پيروزي انقلاب اسلامي اين روند تغيير کرد.
وي تصريح کرد : اگر کشورهاي اسلامي مي خواستند با ظلم و استکبار جهاني مبارزه کنند به سمت مارکسيسم کشيده مي شدند اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي، پرچم مبارزه با استکبار جهاني و ظلم جهاني ، اسلام شد.
به گفته وي، اسلام هراسي در غرب به دليل اين است که اگر اصل اسلام را مطرح کنند جذابه دارد و جوانان غرب به سمت اسلام کشيده مي شوند به همين دليل با اسلام مخالفند.
سفير اسبق ايران در کشورهاي مکزيک و استراليا با بيان اينکه يکي از مهمترين مناطق راهبردي جهان در اختيار کشورهاي اسلامي است ، گفت: جهان اسلام داراي بالاترين منابع و ثروت ها و نيروي انساني است ، به همين دليل غرب از ابرقدرت شدن و وحدت اسلامي در هراس است و ايجاد تفرقه در کشورهاي اسلامي مي کند.
قديري ابيانه بيان داشت : امروز دشمن به ايران به عنوان يک کشور مسلمان انقلابي ثروتمند و قدرتمند نمي داند بلکه ايران را محور اصلي تمدن اسلامي مي بينيد و به خاطر همين است که هر کاري مي کند تا ايران پيشرفت نکند.
به گفته وي، دشمن در طول اين 40 سال ، بيشترين تحريم ها و فشارها و توطئه هاي مختلف عليه ايران را پيدا کرده است ، که هر کدام از اين توطئه ها مي توانست باعث فروپاشي يک کشور در جهان شود اما مردم ايران اسلامي در برابر اين توطئه ها در اين 40 سال ايستادگي کرده اند.
وي گفت: اين 40 سالگي خودش يک شکست بزرگ براي دشمن است در حالي که پيشرفت هاي ايران نيز شکست ديگري براي دشمن به حساب مي آيد.
قديري ابيانه ، با بيان اينکه ظريب 5 بايد به دستاوردهاي انقلاب داد افزود: در قبل از انقلاب هر شهر تعدادي کمي دانشجو داشت اکنون در هر خانواده چندين دانشجو وجود دارد.
اين ديپلمات با سابقه کشور ادامه داد : در 40 سال اخير توطئه اي نبوده است که دشمن عليه ايران به کار نگرفته باشد اما در هر 40 سال اخير اين توطئه ها منجر به شکست دشمن شده است.
قديري ابيانه با اشاره به سخنان قاطع مقام معظم رهبري در خصوص توطئه هاي دشمنان افزود : غربي ها عقيده دارند هر گاه عليه ايران توطئه اي انجام مي دهند با يک سخنراني مقام معظم رهبري ، توطئه هاي آن نقش بر آب و خنثي مي شود.
به گفته وي، اکنون دوران افول آمريکا فراسيده است و اين کشور 21 هزار ميليارد دلار بدهي خارجي دارد که ديرکرد اين بدهي آمريکا 2 هزار ميليارد است که معادل 40 سال فروش نفت ايران است.
قديري ابيانه ، قدرت دفاعي موشکي ايران را برگ برنده کشور دانست و گفت: در زمان دفاع مقدس ايران موشک نداشت تا پاسخ حملات موشکي دشمن را بدهد اما اکنون اين قدرت به واسطه اتکال به جوانان انقلابي به وجود آمد و باعث خودکفايي ايران در اين زمينه شد.
به گزارش ايرنا، در اين نشست جمعي از اقشار مختلف مردم چهارمحال و بختياري حضور داشتند.
2097
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما