شناسهٔ خبر: 29897993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

عملیات اجرایی نیروگاه سیریک تا یکماه آینده آغاز می شود

وزیر نیرو گفت: عملیات اجرایی طرح بزرگ یک هزار و 400 مگاواتی نیروگاه سیریک واقع در شرق استان هرمزگان تا یک ماه آینده آغاز می شود.

صاحب‌خبر -
 رضا اردکانیان عصر دوشنبه در حاشیه بهره برداری از مرحله اول طرح نوسازی خط آبرسانی میناب به بندرعباس اظهار داشت: این طرح با خط اعتباری فدراسیون روسیه با اعتبار 1200 میلیون دلار ساخته می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اطلاع رسانی و فرهنگسازی گسترده در خصوص صرفه جویی در مصرف انرژی برق، میزان مصرف آن در هرمزگان دو و نیم برابر کشور است.
وزیر نیرو تاکید کرد: مدیران توزیع برق، برق منطقه ‌ای و مدیریت نیروگاهی در هرمزگان باید با اتخاذ راهکارهای کاربردی مدیریت مصرف را در دستور کار داشته باشند تا هرمزگان به استانی الگو در این بخش تبدیل شود.
اردکانیان خاطرنشان کرد: درحال حاضر 135 پروژه در حوزه آب، برق و آب و فاضلاب با اعتبار 4800 میلیارد تومان در هرمزگان درحال اجرا است.
وی بیان داشت: طی امروز و فردا نیز چندین طرح مهم نیروگاهی و آبرسانی با اعتبار یک هزار و 480 میلیارد تومان در سطح هرمزگان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وزیر نیرو ابراز داشت: هرمزگان دربخش تامین آب و انرژی از وضعیت مناسبی برخوردار است.
اردکانیان تصریح کرد: واحد گازی هرمز به ظرفیت 160مگاوات، مرحله اول پروژه نمک زدایی از آب دریا و تهیه آب شیرین برای بندرعباس از طرح های در اجرا در استان هرمزگان است.
شهرستان سیریک در سواحل دریای مکران (عمان) و خلیج فارس واقع است.
هرمزگان هم اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس و نیروگاه سیریک تعداد آنها به پنج واحد افزایش می یابد.
چند طرح بزرگ از جمله مرحله نخست آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس و نیروگاه هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نیز فردا با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می رسد. 
بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F هنگام بندرعباس و بازدید از خط انتقال آب و آبشیرین کن یک میلیون متر مکعبی خلیج فارس از دیگر برنامه های وزیر نیرو است. 
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و رییس بنیاد مستعضفان به منظور بازدید و افتتاح چند طرح و پروژه مهم صنعتی، اقتصادی و عمرانی دوشنبه از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شدند. 
براساس برنامه اعلام شده، معاون اول رییس جمهوری طی امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه) میهمان مردم هرمزگان است. 

نظر شما