شناسهٔ خبر: 29897718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کوتاه از جهان

صاحب‌خبر -

آمار شوک برانگیز تلفات جنگ یمن

ایسنا: سازمان بهداشت جهانی دیروز (دوشنبه) اعلام کرد، جنگ یمن بیش از ۷۰ هزار کشته و زخمی برجای گذاشته که ۹۲۰۰ تن از آنها کودک هستند.

پیروزی محلی حامیان مادورو

آسوشیتدپرس: با پیروزی حزب حاکم در انتخابات محلی ونزوئلا، جایگاه نیکولاس مادورو محکم‌تر شد. او پس از این پیروزی ترامپ را به توطئه‌چینی برای سرنگونی دولت کاراکاس متهم کرد.

لغو قرارداد موشکی هند و اسرائیل

روزنامه مارکر: هند برای لغو قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری خرید موشک‌های ضد تانک «سبایک» از شرکت تسلیحاتی «رافائل» اسرائیل آماده می‌شود. 
در آزمایش‌های سیستم مادون قرمز موجود در این موشک‌ها نتوانسته بود دمای بالا را تحمل کند و ارتش هند در خصوص عملکرد آنها در شرایط گرم بیابان نگران است.

واکنش اردوغان به اعتراضات فرانسه

آناتولی: رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اعتراضات اخیر فرانسه گفت: کسانی که در برابر اعتراضات گزی استانبول از حقوق بشر دفاع می‌کردند اکنون در برابر اعتراضات پاریس کور، کر و لال شده‌اند.

سالگرد شکست داعش در عراق

العراقیه: نخست‌وزیر عراق در اولین سالروز پیروزی علیه داعش گفت که این کشور همانطور که بر داعش پیروز شد بر فساد و تفرقه نیز پیروز خواهد شد.

تغییر عنوان مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی

یونهاپ: یک منبع نظامی در سئول اعلام کرد، آمریکا و کره جنوبی در حال‌ مذاکره درباره برنامه‌های کلی خود برای رزمایش‌های سال آتی از جمله رزمایش بهار و تابستان هستند. 

نظر شما