شناسهٔ خبر: 29897453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

عفو بین الملل دولت ایتالیا را متهم به سرکوب پناهجویان کرد

سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش خود دولت جدید ائتلافی ایتالیا را متهم به مدیریت سرکوبگرانه پناهجویان و متقاضایان پناهندگی کرد.

صاحب‌خبر -
این سازمان عقیده دارد که دولت جدید ایتالیا پس از به قدرت رسیدن در ماه ژوئن گذشته، به مدیریت سرکوبگرانه پدیده مهاجرت ها و پناهجویان پرداخت. مقامات ایتالیایی مانع ورود صدها پناهجویی که در دریا نجات یافته بودند شده که خود منجر به رنج بیشتر برای آنها شده و سیستم جستجو و نجات در دریا را نیز به خطر انداخته است. 
عفو بین المللی به مناسبت هفتادمین سالگرد منشور حقوق بشر در گزارش خود به اوضاع حقوق بشر در جهان می پردازد و با اشاره به لایحه امنیتی دولت ایتالیا اعلام کرد که این لایحه شامل تدابیری می شود که به شدت حقوق پناهجویان و متقاضیان پناهندگی را نقض کرده و باعث افزایش شمار افرادی می شود که بطور غیر قانونی در این کشور زندگی می کنند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند .همچنین برخی کاندیداها و احزاب سیاسی در کمپین های انتخاباتی از زبان نژادپرستانه و بیگانه هراسی برای بوجود آوردن احساسات پوپولیستی و هویتی استفاه کرده اند. 
تخلیه های اجباری خانواده های کولی و گروه های پناهجو همچنان ادامه دارد بدون اینکه جایگزین برای آن از سوی مقامات مطرح شود این خط مشی سخت باعث می شود که شمار افرادی که در سال آینده بدون سرپناه می مانند، افزایش پیدا کند. 
این سازمان همچنین به موضوع صادرات اسلحه به عربستان اشاره و اعلام کرد: در سال جاری میلادی فروش سلاح به کشورهایی که در جنگ هستند ، از جمله عربستان و امارات که در جنگ یمن فعال هستند ادامه دارد در حالی که این نوع صادرات، قانون 185 و پیمان بین المللی فروش اسلحه را نقض می کند. 
پس از روی کار آمدن دولت ائتلافی پوپولیستی متشکل از حزب راست گرای افراطی 'اتحاد' و جنبش '5 ستاره'،خط مشی دولت ایتالیا در قبال پناهجویان تغییر کرده و نوعی جنگ تمام عیار علیه مهاجرت های غیرقانونی آغاز شد. 'متئو سالوینی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور ایتالیا که رهبر سیاسی حزب 'اتحاد ' است نیز از زمان به قدرت رسیدن وعده مبارزه سرسختانه با این پدیده را داد تا جاییکه تمامی بنادر ایتالیا را به روی کشتی های حامل پناهجویان بست که منجر به ایجاد تنش با سایر کشورهای اروپایی شد. 

نظر شما