شناسهٔ خبر: 29897277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

لایحه پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شد

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور معاون اول رییس جمهوری، معاون روستایی رییس جمهوری وزرای نیرو و تعاون، کار و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری هرمزگان که با حضور معاون اول رییس جمهوری، معاون روستایی رییس جمهوری وزرای نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: با پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، صادرات محصولات کشورمان به بازارهای پنج کشور همسایه روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان و از آنجا به سایر نقاط دنیا توسعه می یابد.
وی افزود: پیوستن ایران به این اتحادیه فرصت خوبی برای همه مناطق فعال اقتصادی کشور به ویژه مناطق مرزی است که فعالان اقتصادی باید از آن استفاده کنند.
وزیر نیرو در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای، ادامه داد: تجربه ثابت کرده که ارتباط مستقیمی بین توسعه یافتگی و پایبندی به اخلاق حرفه ای وجود دارد.
اردکانیان یاد آورشد: هر جا که اخلاق حرفه ای در هر صنف و گروه ای رعایت نشده، توسعه واقعی و لازم نیز حاصل نشده است ولذا توسعه تنها در فناوری و منابع مادی نیست و باید سعی کنیم به اخلاق حرفه ای پایبند باشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود از افزایش 625 مگابایت به ظرفیت تولید برق استان هرمزگان تا تابستان سال آینده خبر داد.
وزیر نیرو در این نشست با هشدار نسبت به مصرف بالای برق در هرمزگان، گفت: هم اکنون اوج مصرف برق در هرمزگان یک هزار و 270 مگابایت و تابستان امسال سه هزار و 70 مگابایت بوده که این میزان بیش از دو و نیم برابر میانگین کشوری است.
اردکانیان بیان داشت: در کشورهای هم اقلیم ما مصرف برق بسیار کمتر از این میزان است و این علامت خطری برای تامین پایدار برق هرمزگان می باشد.
به گفته وی این آمارها نشان می دهد که هرمزگان در رده مصرف کنندگان صحیح برق در کشور قرار ندارد که این موضوع باید مورد توجه مدیران مربوطه قرار گیرد.
اردکانیان یکی از اصلی ترین موضوع ها در مساله تامین برق را وجود وسایل سرمایشی عنوان کرد و گفت: سالیانه 850 هزار دستگاه کولر گازی وارد کشور می شود که حدود 70 درصد آنها از استاندار لازم برخوردار نیستند.
وی ادامه داد: برای تامین برق مورد نیاز این شمار وسایل سرمایشی باید حدود 3 هزار مگابایت بیشتر تولید برق داشته باشیم که این فشار مضاعفی بر حوزه تامین انرژی است.
وزیر نیرو سیاست دولت در بخش آب را توسعه آب شیرین کن ها و استفاه از ظرفیت های موجود در سواحل مناطق جنوبی کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این موضوع توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.
اردکانیان افزود: هرمزگان از جمله استان های پیشرو در استفاده از تکنولوژی شیرین سازی آب دریا است و از 71 آب شیرین کن کشور، 30 طرح در هرمزگان اجرا شده است.
وی تصریح کرد: وزارت نیرو در مجموع 135 پروژه در بخش آب، برق و آب و فاضلاب با اعتبار 4800 میلیارد تومان در هرمزگان در دست اجرا دارد که این پروژه ها حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به هرمزگان چندین پروژه مهم با مجموع اعتبار یک هزار و 480 میلیارد تومان در این استان در بخش آب و برق به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، اتحادیه اقتصادی اوراسیا که ژانویه سال 2015 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد ، هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.
مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به همراه وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و رییس بنیاد مستعضفان به منظور بازدید و افتتاح چند طرح و پروژه مهم صنعتی، اقتصادی و عمرانی دوشنبه از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شدند.
براساس برنامه اعلام شده، معاون اول رییس جمهوری فردا سه شنبه نیز میهمان مردم هرمزگان است.
7198/6048
انتهای پیام

نظر شما