شناسهٔ خبر: 29897075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

روسیه: آمریکا مسئول شرایط فاجعه بار اردوگاه الرکبان سوریه است

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که شرایط زندگی در اردوگاه آوارگان الرکبان در جنوب سوریه در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد و آمریکا مسئول کامل وقوع این وضعیت است.

صاحب‌خبر -

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در سایت خود در واکنش به اوضاع اردوگاه الرکبان نوشت: شرایط زندگی در الرکبان بسیار دشوار است و به بروز فاجعه ای انسانی نزدیک می شود. ساکنان آن در واقع گروگاه تشکیلات مسلح غیرقانونی مرتبط با داعش هستند که در این منطقه زیر نظر آمریکا فعالیت می کنند.

این وزارتخانه افزود: این وضعیت نتیجه بی توجهی آشکار آمریکا به قوانین و موازین بین المللی است. آمریکا مسئول وضیت منطقه اطراف شهر التنف سوریه است که آن را به طور غیرقانونی اشغال کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: مسکو اقدام سازمان ملل در اعزام کاروان بشردوستانه جدیدی به اردوگاه در روزهای سوم تا هشتم نوامبر گذشته را تایید کرد و با دولت سوریه همکاری کرد تا با این عملیات موافقت کند اما سازماندهی این عملیات انسانی در سطح مورد نظر نبود.

روسیه از بازگشت 2 هزار پناهجوی سوری به خانه هایشان خبر داد

رئیس دومای روسیه:تروریست ها با شکست در سوریه و عراق به افغانستان رفتند

این وزارتخانه افزود: گروه مسلح موسوم به "مغاویر الثوره" مامور توزیع این کمک های انسانی شد و پرسنل سازمان ملل و هلال احمر سوریه نقش بسیار محدودی در توزیع کمک ها داشتند که این امر باعث شد تا مقادیری از آنها به دست عناصر مسلح بیفتد.

وزارت خارجه روسیه گفت: گواه این مدعا نیز یافته شدن بسته های غذایی سازمان ملل در مواضع محل تمرکز داعش در نزدیک السویداء در جریان مبارزه با تروریسم در این منطقه است. این امر سوالاتی را درباره میزان بسته های غذایی منتقل و توزیع شده مطرح می کند.

این وزارتخانه درباره اعزام کاروان بشردوستانه جدیدی به اردوگاه الرکبان گفت: تداوم حمایت از افراط گرایان به این شیوه یعنی آنطور که شرکای آمریکایی پیشنهاد می کنند، کاملا غیرقابل قبول است و باید نظارت شفافی در توزیع کمک ها وجود داشته باشد.

وزارت خارجه روسیه همچنین از مخالفت آمریکا با ابتکار عمل های روسیه برای کاستن از مشکلات ساکنان اردوگاه الرکبان و پیشنهاد روسیه برای انتقال کمک به طرز شفاف و بدون مشارکت تشکیلات مسلح در توزیع این کمک ها ابراز تاسف کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد: آمریکا مسئول کامل وضعیت اندوهبار اردوگاه است. آمریکا باید شرایط طبیعی را برای ساکنان داخل اردوگاه الرکبان تضمین کند.

وزارت خارجه روسیه از آمریکا خواست تا نیروهایش را از منطقه اطراف شهر التنف خارج و کنترل این اراضی را به دولت سوریه واگذار کند.

اردوگاه الرکبان در جنوب سوریه میزبان حدود 50 هزار نفر است. روسیه از نوامبر گذشته در رایزنی ها برای ارایه کمک های انسانی به ساکنان آن مشارکت کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما