شناسهٔ خبر: 29897042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سرکنسول عراق در مشهد:

ملت ایران و عراق در یک صف، برادر و امت واحد اسلامی هستند

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ یاسین شریف الصیف  امشب در ویژه برنامه نخستین جشن سالگرد پیروزی ملت عراق و جبهه مقاومت اسلامی در برابر داعش در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مشهد که با حضور دانشجویان عراقی در ایران برگزار شد افزود: در شرایطی که کشور عراق مورد تهاجم و حمله همه جانبه دشمن و داعش قرار داشت، مردم این کشور با همدیگر متحد شدند تا از کشور خود دفاع کنند.

وی اظهار داشت: در تمام این مدت مردم عراق دست از حمایت جبهه مقاومت و مبارزه با داعش برنداشتند و با تمام وجود از حرم‌های اهل بیت (ع) و خاک عراق دفاع کردند.

وی گفت: در زمانی که بسیاری از مردم عراق قصد حضور در راهیپمایی میلیونی اربعین را داشتند جوانان عراقی در جبهه‌های نبرد علیه داعش حضور داشتند تا از خاک عراق حفاظت کنند.

سرکنسول عراق در مشهد با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان برای مخدوش کردن روابط و اتحاد ملت ایران و عراق به ویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی افزود: با تدبیر آیت الله سیستانی مرجعیت دینی در عراق و آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

وی اظهار داشت: از دوم ماه صفر تا اربعین امسال بیش از ۲ میلیون ویزا توسط دفاتر کنسولگری عراق در شهر‌های مختلف ایران صادر شد و در این مدت از ساعت هفت صبح تا حدود ساعت یک بامداد دفاتر کنسولگری فعالیت می‌کردند تا زائران حسینی از زیارت اربعین جا نمانند.

وی با تشکر از جمهوری اسلامی ایران گفت: ملت ایران و عراق در یک صف، برادر و امت واحد اسلامی هستند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هم اکنون ۳۲۰ هزار نفر اتباع خارجی در این استان زندگی می‌کنند که ۱۵۰ نفر آنان دارای کارت آمایش هستند.

حسین احمدی افزود: ما در شرایطی این پناهجویان را پذیرفتیم که ایران درگیر مشکل تحریم و فشار‌های سیاسی و اقتصادی بود.

وی اظهار داشت: در ابتدا تمرکز جمهوری اسلامی بر تامین غذا، مسکن و امنیت پناهجویان بود، اما اینک این خدمات افزایش یافته و نیاز‌های آموزشی و فرهنگی پناهندگان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: ۷۳ هزار نفر از اتباع خارجی در مدارس خراسان رضوی و ۶ هزار دانشجو از اتباع خارجی در دانشگاه‌های استان مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) نیز در این مراسم گفت: از چهار هزار دانشجوی عراقی در ایران، هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های شهر مشهد تحصیل می‌کنند که حدود ۲۰۰ نفر آنان در دانشگاه امام رضا (ع)
هستند.

مرتضی رجوعی افزود: سیاست آستان قدس رضوی توسعه روابط علمی و آموزشی با کشور عراق و آسان کردن تحصیل دانشجویان عراقی است.

نظر شما