شناسهٔ خبر: 29896270 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

180کودک بازمانده از تحصیل به کلاس درس برگشتند

به گزارش ایرنا، هادی زارع پور روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود:680 کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده که از این تعداد،زمینه بازگشت

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، هادی زارع پور روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود:680 کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده که از این تعداد،زمینه بازگشت 83 دختر و97 پسر به مدارس فراهم شده است.
به گفته زارع پور تعداد بازماندگان از تحصیل در استان که آموزش و پررورش نتوانسته زمینه حضور آنها در کلاس های درس را فراهم کند هم اکنون 250 دختر و 250 پسر است.
وی با بیان اینکه دختران بیشتر از پسران در استان مجبور به ترک تحصیل می شوند افزود: دلیل بازنگشتن بازماندگان از تحصیل بیماری صعب العلاج، مشکلات جسمی و حرکتی، بد سرپرستی، اختلالات ذهنی، مهاجرت ، مشکلات اقتصادی خانواده و ازدواج زودهنگام است.
زارع پور یادآوری کرد: بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند که با بازگشت این افراد به مدرسه پوشش تحصیلی ابتدایی استان از 98.82 به صددرصد می رسد.
وی یادآوری کرد: بیشترین ترک تحصیل دانش آموزان استان در پایان دوره راهنمایی اتفاق می افتد که بازهم جمعیت دختران بیشتر از پسران است.
زارع پور همچنین دلایل ترک تحصیل در افراد 10 تا 49 ساله را نیز وجود دانش آموخته بیکار در خانواده ها، افزایش تصادعدی هزینه آموزشی و ناتوانی خانواده در پرداخت این هزینه ها عنوان کرد.
وی نامناسب بودن مدارس شبانه روزی را نیز یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: اگر کمک های خیرین و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری نباشد سرانه ای که برای هر دانش آموز در نظر گرفته شده به حدی ناچیز است که حتی یک وعده غذای آنها را تامین نمی کند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.
این استان با جمعیتی افزون بر 720 هزار نفر با هشت شهرستان، 17 شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که بیش از 40 درصد جمعیت آن در روستاها و مناطق عشایری ساکن هستند.
/1662/9929
انتهای پیام

نظر شما