شناسهٔ خبر: 29896193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزايش احتمالي قيمت بنزين در ايران؛ شکست ترامپ در آمريکا

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پیگیری طرح بنزین سرانه خانوار در مجلس گفت: افزايش احتمالي قيمت بنزين در ايران، عامل سقوط ترامپ در آمريکا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

افزايش احتمالي قيمت بنزين در ايران؛ شکست ترامپ در آمريکابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم احمد اميرآبادي فراهاني از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجويان دانشگاه قم با اشاره به طرح بنزين سرانه خانوار که در مجلس دنبال مي شود، گفت: در صورت تصويب اين طرح، به هر عضو خانوار ماهانه 20 ليتر بنزين با قيمت هزار توماني اختصاص مي‌يابد و مازاد بر آن، با قيمت پنج هزار تومان خواهد بود.

وي افزود: در اين صورت، بنزين مازاد در کشور وجود خواهد داشت که با صادرات آن يا فروش داخل کشور به افرادي که خودروي بيشتري دارند مي‌توان معادل درآمد صادرات نفت کشور، درآمد داشت.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي از گفته‌هاي خود چنين نتيجه گرفت که در اين صورت، ايران با توقف فروش نفت، مي‌تواند قيمت نفت را در هر شبکه به 150 دلار برساند که عامل سقوط ترامپ در آمريکا خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه مرکز پژوهش‌هاي مجلس در اين زمينه، کارهاي پژوهشي لازم را انجام داده است، گفت: ما البته معطل دولت نمي‌مانيم و اگر در بودجه 98 لحاظ نشود، مجلس راساً وارد خواهد شد.

وي در اثبات گفته‌هاي خود افزود: دو روز قبل سفير ترکيه در ايران در کنفرانس تهران گفت: ما حاضريم بنزين توليدي پالايشگاه ستاره خليج فارس ايران را در هر ليتر، هشت هزار تومان خريداري کنيم.

اميرآبادي خاطرنشان کرد: مسئولان دولتي با اين طرح موافقند اما شخص رئيس جمهور مخالف است.

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تصويب نشدن طرح شفافيت آراي نمايندگان تصريح کرد: نمایندگان مجلس این طرح را نمي‌پذيرد چون تنها 56 نفر به آن راي دادند.

اميرآبادي افزود: شفافيت بايد از پايين‌ترين مسئولان کشور آغاز شود و به گونه‌اي باشد که حتي مذاکرات هيئت دولت، مجلس خبرگان، شوراي نگهبان و موارد مشابه را دربرگيرد تا هيچ نوع رانتي براي کسي ايجاد نشود.

وي تاکيد کرد: همه اطلاعاتي که هم در حال حاضر بيرون مي‌آيد بر اساس ذائقه خودمان است و اطلاعات سالم به مردم نمي‌دهيم.

اميرآبادي افزود: تمام بي اعتمادي‌ها، به علت پنهان کاري است.

عضو هيئت رئيسه مجلس به مسئله پولشويي هم اشاره کرد و گفت: ما بايد در داخل کشور با پولشويي مبارزه کنيم اما اطلاعاتمان را به دشمنان ندهيم.

وي با بيان اينکه در دوران حاضر نيازمند دور زدن تحريم‌هاي آمريکا هستيم خاطر نشان کرد: پذيرفتن شرايط fatf از اين کار(دور زدن تحريم ها) جلوگيري خواهد کرد.

وي با تاکيد بر اينکه حرف‌هاي وزیر امور خارجه را در خصوص پولشويي قبول ندارد، گفت: البته پولشويي در بانک‌ها، مواد مخدر و ديگر موارد وجود دارد اما اينکه بگوييم مسئولان پولشويي مي‌کنند، حرف درستي نيست.

اميرآبادي در خصوص استيضاح رئيس جمهور هم تاکيد کرد: ما با استيضاح مخالفيم چرا که رئيس جمهور بايد بماند و پاسخگوي مسائل کشور باشد.

وي افزود: به اعتقاد من هيچ رئيس جمهوري مانند آقاي روحاني از اختيارات کافي برخوردار نبوده است به گونه‌اي که مقام معظم رهبري در جلسه سران قوا تاکيد کرده‌اند که فرمانده جنگ اقتصادي رئيس جمهور است و بقيه قوا بايد به اوکمک کنند.

اميرآبادي گفت: حتي رهبري با دولتي شدن بانک‌هاي دستگاه‌ههاي نظامي موافقت کرده اند تا مشکلات کشور حل شود.

وي همچنين از حمايت خود از افرادي که به شفافيت کمک کنند سخن گفت و افزود: من حتي از صبا آذر پيک و ياشار سلطاني که اسناد شفافيت را به ما دادند حمايت کرديم و به همراه آقاي توکلي که (ديده بان شفافيت) را راه اندازي کرديم از ديگران هم حمايت مي کنيم.

وي بانکداري کشور را از مشکلات اساسي کشور دانست و گفت: اين نوع بانکداري اسلامي نيست اما اجرا مي‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: يکي از دلايل ورشکستگي موسسات مالی-اعتباری کشور خود بانک مرکزي و سياست هاي غلط آن بوده است.

عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به جاسوسي فعالان محيط زيستي در کشور گفت: آيا کساني که منازلشان در تهران از زير به هم راه داشته  يا با رها کردن گوزن و آهو در بيابان‌هاي برخي استان‌ها، آدرس مراکز موشکي ما را به موساد مي‌داده‌اند، مي‌توان خادم مردم ناميد و آيا جاي دفاع دارند؟

اميرآبادي گفت: اين‌ها مسئله نفوذ در کشور را اثبات مي‌کند.

نظر شما