شناسهٔ خبر: 29896163 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیریک تا یک‌ماه آینده

وزیر نیرو از آغاز عملیات اجرایی طرح عملیاتی نیروگاه سیریک در استان هرمزگان تا یک‌ماه آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

وزیر نیرو از آغاز عملیات اجرایی طرح عملیاتی نیروگاه سیریک در استان هرمزگان تا یک‌ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان عصر دوشنبه در حاشیه بهره برداری از مرحله اول طرح نوسازی خط آبرسانی میناب به بندرعباس اظهار داشت: این طرح با خط اعتباری فدراسیون روسیه با اعتبار 1200 میلیون دلار ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اطلاع رسانی و فرهنگسازی گسترده درباره صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق، میزان مصرف آن در هرمزگان دو و نیم برابر کشور است.  مدیران توزیع برق، برق منطقه ‌ای و مدیریت نیروگاهی در هرمزگان باید با اتخاذ راهکارهای کاربردی مدیریت مصرف را در دستور کار داشته باشند تا هرمزگان به استانی الگو در این بخش تبدیل شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 135 پروژه در حوزه آب، برق و آب و فاضلاب با اعتبار 4800 میلیارد تومان در هرمزگان درحال اجرا است. امروز و فردا نیز چندین طرح مهم نیروگاهی و آبرسانی با اعتبار یک‌هزار و 480 میلیارد تومان در سطح هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو ابراز داشت: هرمزگان دربخش تامین آب و انرژی از وضعیت مناسبی برخوردار است. واحد گازی هرمز به ظرفیت 160مگاوات، مرحله اول پروژه نمک‌زدایی از آب دریا و تهیه آب‌شیرین برای بندرعباس از طرح‌های در اجرا در استان هرمزگان است.

انتهای پیام

نظر شما