شناسهٔ خبر: 29895992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

پارک ویژه معلولان در قزوین احداث می شود

قزوین- رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: برای رفاه حال معلولان ضمن مناسب سازی معابر شهری بزودی یک بوستان ویژه معلولان در شهر قزوین احداث می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از معلولان نخبه و برجسته استان قزوین دوشنبه شب با حضور داود محمدی، سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان، علی صفری شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین و رضا گروسی فرماندار شهرستان البرز در سالن دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

حکمت الله داودی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این مراسم گفت: باید در برابر توانمندی معلولان سر تعظیم فرود آوریم زیرا در بسیاری از ابعاد توانمندتر از افراد دیگر هستند.

وی بیان کرد: مراسم امروز در تجلیل از نخبگان و برجستگان معلول نشان می دهد علیرغم ظاهری که از محدودیت برخوردار است شما بزرگان توانمندی هایی دارید که توانسته اید افتخار بیافرینید و برای استان و کشور موجب سربلندی شوید.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: امروز با مدیریت یک معلول نخبه و راه اندازی کارخانه ای که تمام نیروهایش را از میان معلولان انتخاب کرده شاهد الگویی فعال و نمونه در عرصه اقتصادی هستیم که حتی تحریم و فشارهای اقتصادی نتوانسته خدشه ای در روند تولید آن ایجاد کند.

داودی گفت: این واحد با تلاش مجموعه ای از معلولان توانمند توانسته در چند شیفت کار کند و در بدترین شرایط هم تعطیل نشد و نشان داد هم مدیریت و هم معلولان خوب کار کرده اند.

ساخت بوستان ویژه معلولان

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد:برای مناسب سازی معابر شهری بودجه خوبی از سوی شورا و شهرداری اختصاص یافته اما باید اولویتها مشخص شود تا کارها بدرستی انجام شود.

وی اظهارداشت: با یک مصوبه در شورای شهر بیش از ۳۴۰۰ کارت بلیت و کارت الکترونیک برای استفاده رایگان معلولان از ناوگان اتوبوسرانی تهیه شده و در اختیار معلولان قرار خواهد گرفت.

داودی اضافه کرد: تعدادی اتوبوس ویژه معلولان خریداری شده که این اتوبوسهای ویژه از خودروهای روز اروپاست و در هنگام توقف ارتفاعش از ۵۰ سانت به ۳۰ سانت کاهش می یابد تا جابجایی معلولان به سهولت صورت گیرد.

داودی بیان کرد: درخواست معلولان اعلام شده و در بخش فضاهای ورزشی برای جامعه معلولان شاهد کمبود هستیم و در ادامه خدمت رسانی به این گروه بزودی یک پارک ویژه برای معلولان آماده بهره برداری می شود.

وی گفت: به همه سازمانهای خدمات رسان زیرمجموعه شهرداری ابلاع شده تا برای دسترسی معلولان به این فضاها امکانات لازم را مهیا کنند.

داودی برگزاری ویژه برنامه های شاد و با نشاط برای معلولان در هر فصل را ضروری دانست و خواستار تداوم این برنامه ها شد.

در ادامه گروه معلولان حرکتی و بینایی و کوتاه قامتان بلند همت برنامه هایی اجرا کردند.

در این مراسم از نخبگان و برجستگان معلول استان قزوین تجلیل شد.

نظر شما