شناسهٔ خبر: 29895742 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

 
  قاچاق ۳ میلیارد دلاری
کالاهای سلامت‌محور
فارس- معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حوزه سلامت با قاچاق سه میلیارد دلاری مواجه هستیم به طوری که ۶۰ درصد فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.
انتقاد آموزش‌وپرورش از صداوسیما
وزارت آموزش‌وپرورش- مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: تبلیغات محصولات مؤسسات کنکور و کمک‌درسی در صداوسیما و همچنین برگزاری آزمون‌های متعدد در مدارس، نظام آموزشی کشور را دچار کژ کارکردی و مسمومیت تربیتی کرده است.
کشف 48 کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاه‌ها طی ماه گذشته
پایگاه خبری پلیس- فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: ماموران پلیس فرودگاه‌های کشور در راستای مبارزه جدی با مواد مخدر، در آبان سال جاری توانستند بیش از 48 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و 714 نفر را نیز به اتهام حمل مواد مخدر دستگیر کنند.
بهره‌برداری از دو بخش جدید
بیمارستان خیریه نورافشار
وبدا- با حضور وزیر بهداشت و رئیس‌جمعیت هلال احمر دو بخش جدید سی تی اسکن و بازتوانی معلولین جسمی و حرکتی بیمارستان فوق تخصصی خیریه نورافشار تهران به بهره‌برداری رسید. در این بخش بیمارستانی خدمات کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، روان شناسی، گروه درمانی و بازی درمانی به کودکان معلول ارائه می‌شود.
دستگیری باند سارقان لوازم داخل خودرو
با 1000 فقره سرقت
پایگاه خبری پلیس- معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به دستگیری اعضاء یک باند پنج نفره سرقت لوازم داخلی خودرو، گفت: این متهمان به بیش از یک هزار فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
یارانه معتادان فقط ۱۵هزار تومان!
فارس- معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۰ هزار نفر از معتادان در مراکزی هستند که میانگین یارانه اختصاص داده شده به آنها روزانه تنها ۱۵ هزار تومان است در حالی که هزینه عبور و مرور در تهران چند برابر این میزان هزینه دارد، لذا پیشنهاد داده‌ایم این مبلغ دو برابر شود.
ثبت‌نام ۸۰۰ هزار دانش‌آموز
در حفظ جزء ۳۰ قرآن تا کنون
فارس- مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با بیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در سامانه همگام برای حفظ جزء ۳۰ ثبت‌نام کردند، گفت: این برنامه اختیاری است و پیش‌بینی ما شرکت ۱۰ درصد دانش‌آموزان در این برنامه بود اما یقین می‌دانم که بیش از ۲۰ درصد دانش‌آموزان شرکت می‌کنند.
آغاز پویش تامین لباس گرم
برای کودکان محروم
تسنیم- رئیس‌ سازمان بهزیستی کشور در مراسم پویش لبخند مهربانی تهیه لباس گرم برای کودکان مناطق کم‌برخوردار گفت: اولویت این کمپین استان‌های محروم و کم‌برخوردار است و افراد می‌توانند از ۱۹ آذر تا ۱۹ دی ماه از طرق مختلف از جمله سامانه سکه، سامانه کیف همراه، نرم‌افزار آپ#5*5*741*، شماره حساب 90190 سازمان بهزیستی کشور، بانک ملت شعبه دکتر قریب و دستگاه‌های خودپرداز کمک‌های خود را اهدا کنند.
گشت خانه به خانه برای مقابله با
«قاتل خاموش»
تسنیم- کارشناسان آتش‌نشانان تهران به همراه بانوان داوطلب آتش‌نشانی با حضور در منازل در قالب اکیپ‌های چهار نفره، ضمن بررسی سیستم گرمایشی منازل، موارد ایمنی را به شهروندان گوشزد کرده و اگر نیاز به اصلاح باشد، اصلاحات را نیز انجام می‌دهند و با نصب دِدکتور، برای مقابله با این پدیده مرگبار قدم برمی‌دارند. شهروندان در صورت لزوم می‌توانند ضمن تماس با سامانه 125 یا حضور در ایستگاه آتش‌نشانی درخواست کارشناس داده که به آنها راهنمایی‌های لازم ارائه می‌شود.
ورود سامانه بارشی در روز چهارشنبه
سازمان هواشناسی کشور- مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز و طی روز فردا برای منطقه شمال غرب وزش باد شدید و برای استان‌های اردبیل و گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش 6 تا 8 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود لذا به مسافرین و گردشگران توصیه می‌شود از روشن کردن آتش و رها کردن آن در جنگلها خودداری نمایند. اواخر وقت چهارشنبه نیز با ورود سامانه بارشی به شمال غرب بارش در این مناطق آغاز می‌شود.
درمان اعتیاد به «گُل» کار راحتی نیست
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر به روزنامه «ایران» گفت: تبلیغات صورت گرفته درباره اینکه گُل اعتیادآور نیست، دروغی بسیار بزرگ است، چرا که این ماده مخدر وابستگی دارد و وابستگی‌های روانی و تخریب‌های مغزی آن بسیار قابل توجه است به همین علت درمان افراد معتاد کار آسان و راحتی نیست.
اعلام آمادگی ۷۳۰ نفر برای اهدای جسد
 سازمان پزشکی قانونی- پس از فراخوان مرداد 1396، 730 نفر برای اهدای جسد خود اعلام آمادگی کرده‌اند که 40 درصد آنان را زنان و 60 درصد را مردان تشکیل می‌دهند. بیش از ۳۲ درصد از این داوطلبان اهداء جسد، جوانان ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند.
تبلیغ دارو توسط افراد جامعه ممنوع است
فارس-کارشناس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تبلیغ دارو توسط عموم مردم مجاز نیست و هرگونه تبلیغ دارویی باید بر اساس آیین‌نامه اجرایی سازمان غذا و دارو انجام شود،گفت: تبلیغات شرکت‌های داروسازی در فضای مجازی کنترل می‌شود اما در زمینه تبلیغات ماهواره‌ای شماره‌های تماس به دادگاه ارایه خواهد شد.

نظر شما