شناسهٔ خبر: 29895723 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

احتمال اضافه شدن تعداد تیم‌های جام جهانی قطر در اسفند ماه

جیانی اینفانتینو رئیس‌فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) درخصوص افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی 2022 قطر از 32 به 48 تیم، خاطرنشان کرد تکلیف این موضوع و نیز امکان برگزاری تعدادی از بازی‌ها در کشورهای همسایه قطر در ماه مارس (اسفند ماه) روشن خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اگرچه فیفا قصد دارد نسخه 48 تیمی جام جهانی را از سال 2026 مورد استفاده قرار دهد، اما تصمیم گیری نهایی در مورد اجرای این برنامه را در جام جهانی پیش رو، به ماه مارس سال آتی موکول کرد تا پرونده جام جهانی 48 تیمی قطر همچنان باز بماند.
در تازه‌ترین دوره رقابت‌های جام جهانی، 32 تیم در روسیه با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ تورنمنتی که به زعم بسیاری یکی از هیجان انگیزترین و سرگرم‌کننده‌ترین دوره‌های عصر مدرن برگزاری این رویداد لقب گرفت.
اینفانتینو در مصاحبه با «تله فوت» اظهار داشت: برگزاری نسخه‌های بعد از جام جهانی قطر، با 48 تیم در حال حاضر قطعی شده است، اما تصمیم نهایی درخصوص جام جهانی سال 2022 در ماه مارس اتخاذ می‌شود، همه بر این باوریم که جام جهانی 48 تیمی، ایده خوبی است.
دوره بعدی جام جهانی، نخستین نسخه برگزاری این تورنمنت در جهان عرب و در کشوری با جمعیت غالب مسلمان خواهد بود.
به دلیل افزایش دما در تابستان، این رقابت‌ها قرار است در ماه‌های نوامبر و دسامبر برگزار شود؛ تصمیمی که یکی دیگر از جنبه‌های منحصربه فرد این دوره محسوب می‌شود؛ اتفاقی که در نتیجه آن، طول مدت رقابت‌ها به اندازه سه روز کاهش پیدا می‌کند و این نکته عاملی تاثیرگذار در تصمیم گیری نهایی برای افزایش تعداد تیم‌ها از 32 به 48 تیم است.
رئیس ‌فیفا در این خصوص تصریح کرد: کار سختی است چرا که بازی‌ها به جای اینکه به طور معمول در مدت 31 روز برگزار شود، می‌بایست طی 28 روز انجام شود.
فیفا به عنوان هیئت حاکم بر فوتبال، ماه مارس سال آینده میلادی (23 و 24 اسفند) در میامی آمریکا تشکیل جلسه خواهد داد که در جریان آن علاوه‌بر روشن شدن تکلیف افزایش تعداد تیم‌ها برای جام جهانی 2022، تصمیم نهایی در مورد صدور جواز برای کشورهای همسایه قطر به منظور میزبانی مشترک از این بازی‌ها، اتخاذ خواهد شد.
اینفانتینو در پایان تاکید کرد: اگر امکان چنین کاری وجود داشته باشد، چرا که نه؟ ما و قطر در حال بحث و تبادل نظر در مورد امکان برگزاری تعدادی از بازی‌ها در کشورهای همجوار هستیم؛ چرا رویا پردازی نکنیم، غیرممکن وجود ندارد.

نظر شما