شناسهٔ خبر: 29895586 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل پژوهش های اسلامی صداو سیما:

به دنبال مبانی نظری اخلاق در رسانه هستیم

محمدحسین ظریفیان گفت:متاسفانه به لحاظ دانش نظری و مطالعات بنیادین در این حوزه در آغاز راه قرار داریم. هدف از برگزاری همایش« اخلاق در رسانه» پر کردن این خلا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، نشست خبری نخستین همایش « اخلاق در رسانه» عصر امروز ۱۹ آذر در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد.

 

بنابراین گزارش« محمدحسین ظریفیان» در سخنانی در این نشست گفت:این همایش علمی پژوهشی است و فرآیند مراحل علمی و داوری آثار و مقالات با نگاه دانشگاهی ترسیم شده است. متاسفانه به لحاظ دانش نظری و مطالعات بنیادین در این حوزه در آغاز راه قرار داریم.هدف از برگزاری همایش اخلاق در رسانه پر کردن این خلا بود.

 

مدیر کل پژوهش های اسلامی صداو سیما در ادامه گفت: محور مقالات بر دو بخش رسانه اخلاقی و اخلاق رسانه ای قرار داده شد.۳۰ محور که ارتباط جدی با همه مسائل رسانه ای در حوزه اخلاقی داشتند مورد توجه قرار گرفتند. همه حرفه هائی که به تولید محصول رسانه ای مشغول هستند جامعه هدف این همایش هستند. با وجود اینکه توانمندی علمی ما به لحاظ دانش نظری بالا نیست  استقبال خوبی از فراخوان همایش شد.

 

 

وی گفت: ۳۵۲ اثر به همایش ارسال شد که بعد از پالایش ۱۵۰ مقاله تحت داوری قرار گرفت. افتتاحیه همایش روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان صداوسیما و مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار خواهد شد و صاحبنظران ، اساتید و فعالان این حوزه در این همایش حضور خواهند داشت. در این همایش شاهد هم افزائی و هم گرائی رسانه، حوزه علمیه و دانشگاه هستیم.

 

ظریفیان خبر داد: قرار است در همایش از ۶ کتاب مرتبط رونمائی شود. ترجمه هائی از آخرین آثار بین المللی در حوزه رسانه رونمائی خواهد شد. همچنین راهنمای مطالعاتی اخلاق رسانه منتشر می شود. چکیده ۱۵۰ مقاله همایش که مورد پذیرش هیئت داوری قرار گرفتند منتشر می شود.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد این همایش منجر به اخلاق مداری در فضای رسانه ای کشور شود و منشا اقدامات مناسبی شود.

نظر شما