شناسهٔ خبر: 29895195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس شورای شهر شیراز:

کلاهی که دفاتر تسهیل گری برسر مردم نهاده اند برملا می کنیم

شیراز-ایرنا- نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر افرادی بخواهند در روند طرح تعدیل نرخ و تشدید نظارت بر عملکرد دفاتر تسهیل گری کار شکنی کنند، شکایت هایی که در این مورد صورت گرفته و کلاهی که این دفاتر بر سرمردم گذاشته اند با شهروندان در میان خواهیم گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم صبوری، دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به ایراد هیات تطبیق به مصوبه امتیازات تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده، حق الزحمه و نحوه نظارت بر دفاتر تسهیل گری و خدمات نوسازی بافت فرسوده گفت: بر این باورم که فرمانداری شیراز هیچ ذهنیتی در باره این مصوبه نداشته که آن را تایید نکرده است.
وی افزود: قانون آیین نامه دفاتر پیشخوان دولت هیچ ربطی به دفاتر تسهیل گری ندارد و گرنه ایجاد این دفاتر از پایه و اساس با مشکلاتی همراه می شد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از ابتدای ارایه این لایحه، زمزمه‌های مخالفت برخی در شهرداری با تصویب لایحه و یا اجرا نکردن مصوبه شنیده می شد.
صبوری اظهار داشت: این شورا با هرنوع انحصاری مخالف است زیرا انحصار یعنی ایجاد زمینه فساد و از این بابت فسادهای زیادی در بافت فرسوده و در دفاتر تسهیل گری شیراز صورت گرفته است.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست با رد ایراد فرمانداری، بار دیگر بر مصوبه خود در خصوص امتیازات تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده، حق الزحمه و نحوه نظارت بر دفاتر تسهیل گری و خدمات نوسازی بافت فرسوده اصرار کرده و این طرح برای بررسی بیشتر به شورای حل اختلاف استانداری فارس ارجاع داده شد.

**دفاتر تسهیل گری به جای بازآفرینی بافت فرسوده 'بنگاه' شدند
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز هم که از موافقان سرسخت انحلال دفاتر تسهیل گری است در حاشیه نشست امروز این شورا در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از عملکرد این دفاتر، گفت: بنا بود که این دفاتر پس از راه اندازی به بازآفرینی و احیای بافت فرسوده شهر بپردازند اما اکنون به نظر می رسد که تبدیل به 'بنگاه' شده و موجب نارضایتی مردم و افزایش شکایت ها شده اند.
نوذر امامی ادامه داد: دفاتر تسهیلگری از هدف اولیه خود که بازآفرینی بود فاصله گرفته اند و ظرف پنج سال فعالیت این دفاتر یعنی از سال ۹۰ تا ۹۵ از یک هزار و ۸۰۰ هکتار پهنه بافت فرسوده، تنها ۹۶ هکتار بازآفرینی شده است در حالی که باید در این مدت کل این پهنه بازآفرینی می شد.
در ادامه این نشست، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با یک فوریت با طرح انحلال دفاتر تسهیل گری موافقت کرده و این طرح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون معماری و شهرسازی ارجاع دادند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در تشریح دلیل ارایه طرح انحلال دفاتر تسهیل گری اظهار داشت: قرارداد همه این دفاتر در سال ۹۵ به پایان رسیده است و ما نیز در سال ۹۶ نامه ای به شهرداری این شهر ارسال کردیم مبنی بر اینکه قراردادهای این دفاتر هرگز تمدید نشود.
به گفته امامی، در صورت تصویب طرح ارایه شده در کمیسیون معماری و شهرسازی این شورا، کل این دفاتر منحل خواهد شد.
وی، کار بر روی طرح نظارت بر دفاتر تسهیل گری و تعدیل نرخ این دفاتر را یکی از مهمترین کارهای انجام گرفته در کمیسیون های شورای اسلامی شهر شیراز دانست و بیان داشت: پنج ماه کار کارشناسی برای ارایه و تصویب این طرح انجام شده است.
وی اظهار داشت: هر یک از شهروندانی که از سال ۹۵ تا کنون، مبلغی به این دفاتر پرداخت کرده اند می توانند با مراجعه به تعزیرات و یا دیوان محاسبات نسبت به طرح شکایت اقدام کرده و تقاضای بازگشت مبلغ پرداختی را داشته باشند.

**روز ورزشی شورای شهر شیراز
طرح یک فوریتی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نشست امروز (دوشنبه) مبنی بر مساعدت به تیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز که در لیگ دسته یک کشور حضور دارند، تصویب شد.
با تصویب این طرح و با هدف حمایت از ورزش شیراز، مقرر شد در فصل ۹۷- ۹۸ فوتبال کشور به هرکدام از تیم ها یک میلیارد ریال و به ازای هر پیروزی 100میلیون ریال به عنوان پاداش اختصاص یابد.
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با طرح مساعدت به تیم‌های فوتسال بانوان فارس که در رقابت های برتر کشوری حضور دارند (پارس آرا و پویندگان صنعت فجر) موافقت کردند.
با تصویب این طرح و با رویکرد حمایت از ورزش حرفه ای، مقرر شد در فصل۹۷- ۹۸ به هرکدام از این تیم ها 700 میلیون ریال و به ازای هر پیروزی 70 میلیون ریال به عنوان پاداش از بودجه این شورا اختصاص یابد.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز همچنین در این نشست از سعید رضا کیخا، قهرمان شیرازی ژیمناستیک کشور که دارنده مدال برنز جام جهانی ۲۰۱۸ آلمان (نخستین مرحله از رقابت های انتخابی انفرادی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو) است، تجلیل کردند.
9873 /6118

نظر شما