شناسهٔ خبر: 29895000 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان اردبیل:

برخورد با قاچاق مشروبات الکلی در اردبیل تشدید شد

اردبیل - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: مبارزه با مشروبات الکلی، مواد مخدر و برخورد با اخلالگران نظم و امنیت از اولویت های اساسی دستگاه قضایی این استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی روز دوشنبه در جمع اهالی مسجد سادات اردبیل به تشریح آسیب های اجتماعی پرداخت و افزود: تولید ، توزیع و مصرف مشروبات الکلی در استان از آسیب هایی است که خود سرمنشاء بسیاری از جرایم همچون قتل، درگیری، نزاع، مزاحمت های خیابانی بوده ومسائل و مشکلات فراوانی را برای خانواده ها به وجود می آورد.
او با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در کنار نیروهای انتظامی و امنیتی مبارزه جدی با اینگونه جرایم را در اولویت های خود قرار داده، گفت: خانواده ها نیز باید در این خصوص هوشیار باشند و نظارت و کنترل بیشتر بر فرزندان و جوانان خود داشته باشند.
وی با اشاره به آگاهی دشمنان از این مساله یکی از بر نامه ریزی های اساسی دشمنان را ترویج مصرف مواد مخدر در بین جوانان ذکر کرد و گفت: دشمنان با استفاده از ابزارهای نوین همچون شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی سعی می کنند تا روش های نوین گرایش به بزهکاری و اعتیاد به مواد مخدر را ترویج کنند و سعی دارند با این روش هویت فرهنگی، اعتقادات دینی جوانان را نشانه روند.
عتباتی همچنین برخورد با اراذل و اوباش را یکی دیگر از اولویت های دستگاه قضایی استان ذکر کرد و گفت: در این خصوص نیز برخورد قاطع با اشرار نامدار اردبیل صورت گرفته و در یک مورد نیز یکی از اشرار نامدار اردبیل به 10 سال حبس محکوم و روانه زندان شده است.
وی با اشاره به اینکه تامین امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز ماست، افزود: با کسانی که سعی کنند در امنیت و آرامش مردم و شهروندان اخلال ایجاد کنند طبق قانون به شدت برخورد می شود.
دادستان اردبیل از مردم خواست که با حساسیت و هوشیاری کامل در محلات ، فعالیت های باندهای عرضه مواد مخدر، مشروبات الکلی، دایر کردن مراکز فساد و فحشا و شرارت های خیابانی را در سریع ترین زمان ممکن به دادستانی اردبیل یا کلانتری های محل گزارش کنند.
6018/6016

نظر شما