شناسهٔ خبر: 29894931 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: راهی جز کار و تلاش در جنگ اقتصادی نداریم

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیروزی در جنگ اقتصادی و غلبه بر تحریم‌ها هیچ راهی جز کار و تلاش نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردوس همراه با تکریم و معارفه فرمانداران سابق و جدید این شهرستان افزود: به 40 سالگی انقلاب اسلامی نزدیک می شویم و چهل سالگی سال بلوغ و تکامل است، ما نیز باید در فردوس این بلوغ را تجربه کنیم و مدیران و مردم جهادی عمل کنند و دلسوز شهرستان باشند.
وی اظهار داشت: فردوس مسائل زیادی دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم و 20 تا 30 درصد مسائل با رفتن به مرکز استان و ٢٠ تا ٣٠ درصد مسائل نیز با رفتن به تهران حل می‌شود بنابراین در شهرستان مسئله حل نشدنی وجود ندارد.
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در اورژانس فردوس که چند ماه گذشته افتتاح شد هنوز بسته است و این شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست، باند امداد و نجات نیز بیش از 15 سال است در اذهان مطرح است و تمام این مسائل باید مورد پیگیری مدیران قرار گیرد.
وی افزود: شهرستان فردوس باید به عنوان یک محور اصلی در توسعه خراسان جنوبی بدرخشد و می تواند برای برخی شهرستان ها موتور محرک باشد.
امام جمعه فردوس نیز بهترین شیوه کارگزاران دولت، فرمانداران و استانداران را عمل به عهدنامه مالک اشتر دانست.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی گفت: امیرالمومنین (ع) در این عهدنامه فرمایشات بسیار ارزشمندی را برای کارگزاران و کارکنان دولت مطرح کرده که از جمله آن اصلاح جامعه، بنده خدا بودن و آبادانی و توسعه جامعه مورد تاکید است.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه فرماندار جدید شهرستان فردوس هم بومی منطقه هم از بدنه وزارت کشور است گفت: جایگاه فرمانداری باید برای رفع مشکلات و گرفتاری های مردم باشد و در حال حاضر تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی مدیریت جهادی است.
محمدرضا حسنی مقدم با اشاره به اینکه هر کس در استان خراسان جنوبی برای مردم کاری انجام دهد باید مورد حمایت قرار گیرد افزود: استان ما از بسیاری استان‌های دیگر چیزی کم ندارد و از مواهب الهی برخوردار است اما گاهی مدیریت خوبی برای استفاده از این موهبت ها نداشته ایم و برای استفاده از آن برنامه ریزی نکرده ایم.
وی تصریح کرد: هیچ شانی برای مدیران نظام نباید بالاتر از خدمت به مردم باشد و اگر کسی جز این عقیده در سر دارد باید نظر خود را عوض کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه یکدلی و همدلی مدیران شهرستان فردوس برای پیشرفت بسیار هویداست گفت: یک فرماندار باید متعهد و متخصص باشد و دانش آموخته علمی از علوم سیاست روز باشد.
مشیرالحق عابدی از تلاش نماینده مردم و فرماندار فردوس برای دعوت از سرمایه گذاران در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: اکنون در شرایط عادی نیستیم و در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها، سلایق و طیف های سیاسی بخش های مختلف مردم برای پیشرفت توسعه کمک بگیریم.
فرماندار فردوس نیز خط مشی اعتدال و میانه روی را یکی از راهگشاترین راهکارهای سیاسی دانست و گفت: فرماندار یک شهر فرماندار همه مردم شهر و همه اقشار و سلایق است.
حسن میرزایی تصریح کرد: محور همه حرکت‌های ما باید در چارچوب قانون باشد و مدیران باید امور مردم را در اولویت کار خود قرار دهند و هیچگونه کوتاهی در این رابطه پذیرفتنی نیست.
در این آیین از خدمات مهدی ابراهیمی فرماندار سابق فردوس قدردانی و حسن میرزایی به عنوان فرماندار این شهرستان معرفی شد.
9865*3028

نظر شما