شناسهٔ خبر: 29894873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش خبری تصویری؛

جشن روز دانشجو در بوشهر برگزار شد

بوشهر - جشن بزرگ روز دانشجو در سالن آمفی تئاتر پردیس بنت الهدی صدر بوشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در این مراسم ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان دانشگاه و خوش آمدگویی به مهمانان و سخنران این آئین اظهار داشت: ما در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر میزبان حدود هزار نفر دانشجومعلم هستیم که با نمرات علمی بسیار بالا در طی چند سال اخیر جذب دانشگاه شده اند.

اکبر مولایی گفت: برآورد ما این است که در دو سال آینده دانشگاه فرهنگیان بتواند جذب کننده نسل دوم دانشجویان مستعد و توانمند کشور باشد.

مولایی در ادامه بیان داشت: بر خود می بالیم که میزبان حدود هزار نفر رتبه های برتر کنکور سراسری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر هستیم و این مهم را ما در تلاش ها و استعدادهای آنها دیده ایم.

وی تصریح کرد: امیدوارم که همواره دانشجومعلمان ما در مسیر پیش رو موفق باشند و حس و روحیه دانشجویی شما را در عرصه های مختلف زندگی رو به جلو و به سمت تعالی ببرد.

مولایی با اشاره به سخنران این همایش افزود: ما در این جشن مهمان عزیزی هستیم که فعالیت های انقلابی خود را از قبل از انقلاب شروع می کند و نماینده امام خمینی (ره) در شهرهای اندیمشک و شوش می شود و مدتی نیز به عنوان نماینده این دو شهر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کند.

وی تاکید کرد: این طلبه تیزبین مدتی بعد به مخالفت با بنی صدر می پردازد که بعدها تشت رسوایی اش هویدا می شود و نخستین کسی است که به مخالفت با بنی صدر می پردازد و این تیزبینی مهمان گرانقدر ماست.

مولایی افزود: در زمینه خط فکری وی در دوره دوم مجلس باید بگویم که وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وامدار هیچ گروهی نیستم و پیرو خط امام خمینی (ره) هستم.

وی متذکر شد: پس از آن سال ها در حزب جمهوری اسلامی به مسئولیت مقام معظم رهبری فعالیت داشتند و عضو این حزب بودند و در این چهل سال این انقلاب و این دولت و حکومت را رها نکردند و ثابت قدم و استوار مانده اند، هستند و خواهند بود.

قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی نیز در این آئین ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت یاد شهدای دانشجو اظهار داشت: دانشجو قشری از اقشار جامعه و عصاره اندیشه، انگیزه، احساس، عاطفه و ادراک جامعه بشری است.

رسول منتجب نیا گفت: دانشجو از آن جهت که دانش را جستجو،  کنکاش و پژوهش می کند تا به حقیقت برسد و می اندیشد و فکر می کند،خیر را از شر تشخیص می دهد، خوب را از بد جدا می سازد و از آن جهت که جوان است و جوان عصاره حرکت، پویایی و خیزش جامعه است؛ بنابراین دانشجو موجودی اندیشمند، متحرک و حرکت آفرین است.

منتجب نیا بیان داشت: دانشجو از سکوت، سکون، تسلیم و سازش متنفر است و جامعه را به جنبش و خیزش وا می دارد؛ دانشجو هر جا که لازم باشد انتقاد می کند، انتقاد او پذیرفته نشود فریاد می زند، اعتراض می کند و انتقاد، فریاد و اعتراض دانشجو انتقاد جامعه است.

وی در ادامه اضافه کرد: دانشجو به تعبیر امام خمینی (ره) کسی است که سرنوشت آینده کشور را در دست و در اختیار دارد مطرح است.

منتجب نیا خاطرنشان کرد: دانشجویان عزیز ما اگر نیندیشند و اگر فکر نکنند جامعه به خامی و بی فکری فرو می رود و خیر را از شر، شر را از خیر جدا نمی سازد؛ اگر شما بایستید جامعه می ایستد اگر سازش کنید و تسلیم شوید جامعه در برابر بدی ها تسلیم می شود و اگر سکوت کرده و فریاد نزنید فریاد جامعه خاموش می شود.

وی ادامه داد: پس دانشجو باید بیندیشد، حرکت کند، حرکت بیافریند و با بدی ها سازش نکنیم و همواره با خوبی ها و کمالات رفیق و شفیق باشید تا جایگاه دانشجویی خود را به دست آورید.

این فعال سیاسی گفت: روز دانشجو در حقیقت بازشناسی شخیصت دانشجو و دانشگاه و مرور کردن پرونده دانشجو است و تنها یک یادبود و بزرگداشت معمولی نیست.

منتجب نیا بیان کرد: دانشجو وابسته نیست، دانشجو نمی ترسد، دانشجو ملاحظاتی که اساتید دارند و ملاحظاتی که افراد بزرگسال دارند را نمی پسندد؛ او حق را می بیند، حق را می شناسد، او طرفدار حق است و فریادش برای حق و حقیقت است و آن سه دانشجویی که خون پاک خود را در دانشگاه تهران ریختند به خاطر همین رسالت بود.  

وی متذکر شد: آنها دیدند که جامعه دچار ذلت شده و رژیم فاسد ستمشاهی آمده است مردم را به ذلت کشیده است؛ لذا این دانشجویان ایستادند و جان و خون خود را تقدیم کردند تا یاد، نام، مرام و رسالت آنها در تاریخ  بماند.

منتجب نیا خطاب به دانشجویان تاکید کرد: نباید دانشجویان تنها به یاد سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران نباشید و به یاد مرام، هدف و رسالت آنها باشید تا شان و منزلت دانشجویی را بازشناسیم و به رسالت و وظیفه خود عمل کنید.

وی تصریح کرد: به ویژه شما دانشجویانی که در آینده نه چندان دور جز معلمان فرهیخته کشور خواهید بود و فرزندان جامعه را تربیت می کنید شما باید از حالا خود را با دانشجویان شهید ۳۲ بسازید و با آن الگوها منطبق کنید تا فرزندان جامعه را به بهترین وجه بتوانید پرورش دهید و بسازید و این وظیفه شما دانشجویان است و دانشجو در برابر فساد می ایستد.

منتجب نیا افزود: امروز روزی است که دانشجویان باید مسئله مبارزه با فساد را به عنوان یک رسالت و وظیفه در ذهن شان باشد و با آن مقابله کنند و این وظیفه را به دوش بکشند.

در ادامه این مراسم و بعد از سخنرانی حجت الاسلام منتجب نیا فعال سیاسی اصلاح طلب وی به پرسش های برخی دانشجویان در حوزه های مختلف پاسخ داد.

سپس در این آئین با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی از آتش نشان ایثارگری که در سانحه آتش سوزی بخشی از بلوک یک۱ خوابگاه دختران پردیس بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر دچار آسیب شده بود، تقدیر به عمل آمد و بعد از آن چند کار موسیقی بی کلام توسط دانشجومعلمان پردیس علامه طباطبایی بوشهر اجرا شد.

در این آئین که به همت انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان بوشهر و جمعی از فعالین فرهنگی دانشگاه برگزار شد از تعدادی از دانشجومعلمان که در سانحه فوق الذکر به یاری دیگر دانشجویان پردیس خود شتافتند تقدیر و سپس مسابقه ای در قالب پانتومیم با حضور تعدادی از دانشجویان دو پردیس اجرا و در پایان از دانشجویان  برگزیده و فعال فرهنگی پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر  تجلیل شد؛ از بخش های جالب این آئین برنامه صندلی داغ و قرعه کشی بود که به تعدادی از دانشجویان جوایزی تعلق گرفت.

در این آئین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، مسئول نهاد رهبری در  دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، مشاور جوان استاندار بوشهر، رئیس مجمع احزاب اصلاح طلب استان بوشهر، دبیر حزب اعتماد ملی استان بوشهر و جمعی از اعضای این حزب، دبیر حزب اعتدال و توسعه استان بوشهر، دبیر حزب کارگر استان بوشهر، نماینده انجمن اسلامی معلمان استان بوشهر، دبیر حزب مردمسالاری استان بوشهر، جمعی از مسئولان حزب ندای ایرانیان استان بوشهر، سرپرست پردیس بنت الهدی صدر بوشهر، جمعی از کارکنان مدیریت استانی و پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان بوشهر و دانشجومعلمان پردیس های بنت الهدی صدر و علامه طباطبایی بوشهر حضور داشتند.

نظر شما