شناسهٔ خبر: 29894820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر بهداشت در رفسنجان:

سه میلیون دلار ارز بابت خرید دارو به وزارت بهداشت واگذار شد

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: بانک مرکزی تا کنون ۳ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی بابت خرید دارو به این وزارتخانه واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، امروز(۱۹آذر)در جمع خبرنگاران بابیان اینکه بانک مرکزی تا کنون 3 میلیارد دلار ارز واگذار کرده و در داروخانه ها که سر می زنیم می گویند غیر از 8 قلم دارویی هیچ کمبودی نداریم، افزود: خودمان دارو وارد نمی کنیم و توسط بخش خصوصی با ارز 4200 تومان وارد می شود.

 

 

 

 

وی افزود: نوسانات دلار در طول امسال موجب شد قیمت دارو نیز بین 9 تا 12 درصد رشد داشته باشد و  در حوزه دارو خوشبختانه با نظارتها و همکاری شرکت پخش دارویی قیمت بین 9 تا 12 درصد رشد داشت.

 

 

 

وزیر بهداشت ادامه داد: به طور کلی به طور مثال داروی ضد ویروس مثل ویروس تب خال قیمتش 60 درصد افزوده شده و چند داروی دیگر نیز دو یا سه درصد افزایش قیمت داشتیم.

 

 

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: برخی داروها تولیدشان در داخل از نظر اقتصادی واقعا زیان بخش بود و برخی افزایش قیمت و برخی زیر 5 درصد بوده و به طور متوسط بین 9 تا 12 درصد رشد داشته است.

 

 

وی بیان کرد: در مواد اولیه دارو، سرم، کپسول و مواد پتروشیمی که به کار می رود و یا فویلی که بر روی بسته های دارو کشیده می شود برخی تا سه برابر افزایش قیمت شده است ضمن اینکه افزایش قیمت دارو مربوط به کاغذ و صنعت چاپ نیز هست و شرکتهای دارویی تحت فشار قرار داشتند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: سال آینده قیمت منطقی دارو را سازمان برنامه و بودجه بپذیرد و دولت هم برای آن اعتبار در اختیار بیمه ها قرار دهد.

 

 

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد زایشگاه نیک نفس و بیمارستان چشم پزشکی رفسنجان هم بیان کرد: افتخار هلال احمر و همه دستگاههای مورد اعتماد مردم باید این باشد که مال وقف است دانشگاه مدعی است که برخی موقوفات در اختیار هلال احمر دخل و تصرف در درآمدش می شود که خلاف نظر واقف است و بخشی در اختیار هلال احمر است که نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و رئیس جمیت هلال احمرقول دادند که با نماینده رهبری در هلال احمر جلسه بگذارند تا این مشکل رفع مشکل شود  و بیمارستان زنان و زایمان و بیمارستان مجهز چشم پزشکی در رفسنجان ایجاد شود.

 

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید  در مورد ایجاد بخشهای ویژه زنان تحت عنوان اتاقهای ویژه زایمان  بیش از 2 هزار اتاق ویژه زایمان در کشور ایجاد شد.

 

 

نظر شما