شناسهٔ خبر: 29894795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 شهردار منطقه پنج تبريز :

بايد از پتانسيل فرهنگسراها بيش از پيش استفاده کرد

تبريز-توفيقي

مهندس مير علي اصغر نساج غازاني، شهردار منطقه پنج تبريز در بازديد خود از مراکز فرهنگي اعلام کرد و گفت :بايد از پتانسيل فرهنگسراها بيش از پيش استفاده کرد .وي در ادامه با بيان اينکه برگزاري نمايشگاه و جشنواره و همچنين مراسم‎هاي نشاط آفرين باعث استقبال شهروندان و حضور آنها در فرهنگسراها خواهد شد افزود : سعي مي کنيم با رفع کمبود و نيازهاي سخت افزاري ونرم افزاري مراکز فرهنگي منطقه بر ميزان مخاطبين و هنر جويان افزوده شود.

مهندس نساج همچنين تصريح کرد :رشد فرهنگ آپارتمان نشيني استفاده حداکثري از امکانات مراکز فرهنگي را ضروري کرده و مديران فرهنگي منطقه پنج بايد نسبت به جذب شهروندان به فرهنگسراها نسبت به گذشته جدي تر باشند .

گفتني است شهردار منطقه از پارک بانوي مهر باغميشه و فرهنگسراهاي نومي گلزار ، مرزداران وفرشته بازديد و ضمن قدرداني از زحمات مسئولين ومربيان شاغل در اين مراکز ابراز اميدواري نمود در ترم دوم پاييزي شاهد افزايش مخاطبين و هنر جويان باشيم.

آغاز عمليات اجرايي حلقه حفاظتي ترافيکي اصفهان

اصفهان –بهمن راعي

عمليات اجرايي حلقه حفاظتي ترافيكي شهر اصفهان و تقاطع غيرهمسطح در بزرگراه شهيد اردستاني با حضور استاندار اصفهان و معاونان استاندار، فرماندهان پايگاه هشتم شکاري، دکتر تاج الدين و دکتر کامران نمايندگان مردم اصفهان در مجلس، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر، مديران شهري و شهروندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، در آغاز عمليات اجرايي اين پروژه، با فرمان استاندار و شهردار اصفهان و رييس شوراي شهر و با کشيدن اهرم پروژه، خاکبرداري حلقه حفاظتي شهر اصفهان و تقاطع غيرهمسطح در بزرگراه شهيد اردستاني آغاز شد.

شهردار اصفهان در اين مراسم گفت: اصفهان از چهار حلقه حفاظتي تشکيل شده که اولي در مرکز شهر و خيابان چهار باغ، دومي در محدوده خيابان سجاد و بزرگمهر و سومي بزرگراه هاست و چهارمي حلقه حفاظتي شهر است که از همه رينگ ها محافظت مي کند.

قدرت الله نوروزي در آئين آغاز به کار پروژه رينگ حفاظتي شهر اصفهان و تقاطع غيرهمسطح شهيد اردستاني، اظهار کرد:اين تقاطع، اولين تقاطع از 23 تقاطعي است که در اين مسير قرار دارد.

وي در ادامه، گفت:اصفهان داراي دو رينگ شرق و غرب است که محل اتصال استان‎ها را فراهم کرده است.

شهردار اصفهان تصريح کرد:اما حلقه حفاظتي شهر، محل اتصال شهرستان ها در اصفهان است که سبب کاهش ترافيک، آلودگي هوا و کاهش تصادف خواهد شد.

وي بيان داشت: براي آزادسازي و اجراي تقاطع شهيد اردستاني بايد 740 ميليارد ريال هزينه شود که در ابتدا آزادسازي و توافق را انجام داديم.نوروزي افزود: فاز دوم رينگ حفاظتي شهر اصفهان که 15 روز ديگر انجام مي شود، تقاطع غيرهمسطح کارخانه قند است که قبل از کلنگ زني با هزينه 23 ميليارد تومان آزادسازي شده است.

وي ادامه داد: آزادسازي اين طرح طي يک سال گذشته توافق شده و در اولين فرصت عمليات عمراني آن آغاز خواهد شد.

شهردار اصفهان با بيان اينکه 23 تقاطع غير همسطح در رينگ حفاظتي است، گفت:اين پروژه محدوده شهر را هم کنترل مي کند و با اجراي آن شاهد تحرک بزرگي در استان اصفهان خواهيم بود چراکه اين رينگ مي تواند به گذر غرب و شرق وصل شود.

نوروزي افزود: مديران پروژه، زمان بهره برداري از تقاطع غيرهمسطح را تا 12 ماه آينده اعلام کرده اند اما تجربه مترو به ما اثبات کرد مي توان 12 ماه را کوتاه کرد و پروژه را با افزايش شيفت، نهايتا 10 ماهه افتتاح کرد.

استاندار اصفهان در اين مراسم گفت:پروژه رينگ حفاظتي شهر اصفهان، به امنيت مردم، رفع آلودگي و کاهش ترافيک کمک مي کند.

برقدار شدن خط 132 کيلوولت گتوند - لالي در خوزستان

اهواز-محمدي

عمليات احداث ورود و خروج خط گتوند - لالي در پست عقيلي به طول 2 کيلومتر شامل تامين تجهيزات، نصب برج و سيم‎کشي به پايان رسيد و برقدار شد.مجري طرح هاي خطوط اين شرکت، ارزش سرمايه‌گذاري اين پروژه را بالغ بر 12 ميليارد ريال اعلام کرد.غلامرضا ذاکر مشفق گفت:تامين برق مطمئن و پايدار در نواحي تحت پوشش، افزايش ظرفيت و ضريب اطمينان شبکه و کاهش خاموشي ها و افزايش پايداري شبکه از اهداف بهره برداري از اين پروژه است.

مديرکل استاندارد يزد:

لازمه توسعه پايدار ،مديريت کاهش آوارهاي ساختماني است

يزد-خيرخواه

مديرکل اداره استاندارد استان يزد در کارگاه آموزشي واکاوي وضعيت آوارهاي ساختماني که با همت سازمان يونسکو و در حاشيه نمايشگاه پسماند در محل نمايشگاه شهر آفتاب برگزار شده بود، گفت: در کلانشهرها که عمده ساخت و سازها حاصل تخريب و نوسازي مي‌باشد ، اگر به بازيافت آوارهاي ساختماني توجه نشود خطرات جدي متوجه محيط زيست خواهد شد، گرچه براي اين موضوع در ساير شهرها هم بايد تدبير شود.

ماجدي اردکاني در اين خصوص ادامه داد:شهرهاي شمالي کشوربا توجه به موقعيت خاص جغرافيايي خود، که بين جنگل‌ها و دريا محصور شده اند نيز از اين اصل مستثني نمي‌باشند.

پژوهشگر سابق مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي کشور افزود:مديريت کاهش آوار بايد از هنگام شروع طراحي ساخت مورد توجه قرار گيرد و با افزايش برنامه‌هاي تعمير و نگهداري ساختمان، از استهلاک زودرس ساختمان‌ها جلوگيري و عمر آنها را افزايش داد.

وي علت عدم استقبال از مصالح بازيافتي را عدم وجود قانون براي پرداخت عوارض جدي براي برداشت منابع از طبيعت دانست و با اين حساب گفت:قيمت تمام شده مصالح بازيافتي در کشور ما بسيار گران خواهد شد.

اين مقام مسئول با توجه به نتايج تحقيقات قبلي خود، مکان مناسب از نظر محيط زيست را در استان تهران فقط در جنوبي ترين نقطه تهران معرفي کرد که هزينه‌هاي حمل و نقل فراواني را در پي خواهد داشت.

وي در پايان خواستار تدوين مبحث مقررات ملي جديدي در زمينه تخريب ساختمان‌ها شد.

نظر شما