شناسهٔ خبر: 29894630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتباع کشور افغانستان هزینه درمان زیادی به رفسنجان تحمیل می کنند

نماینده مردم شهرستان رفسنجان وانار در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰ هزار تبعه افغانستانی در رفسنجان وجود دارد که از محل بودجه درمان بسیار ناچیز این شهرستان استفاده می کنند و هر زن افغان ۸-۹ زایمان دارد که باعث افزایش دریافت خدمات درمانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  نشست کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با حضور وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی برگزار شد.

انارکی محمدی نماینده مردم شهرستان رفسنجان وانار در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: بحث سلامت مردم با طرح تحول نظام سلامت تغییر کرده که هر طرحی ایراد دارد، اما ایرادات آن گرفته شده است.

وی افزود:وقتی ۱۱ میلیون بیمه اضافه بشود و پرداخت‌هایی که صورت می‌گیرد و بعضی اوقات مشکلاتی  به وجود می آورد ، اما رضایتمندی مردم از قبل بیشتر شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار تصریح کرد:۲۵ هزار تردد در جاده رفسنجان- انار صورت می‌گیرد و این یکی از خطرناکترین جاده‌های استان است، و این ترانزیت جاده‌ای  باعث تصادفاتی می‌شود که سرانه درمانی دارد و هزینه‌هایی روی دست بیمارستان می‌گذارد و انتظار داریم که هر چه زودتر بیمارستان انار بهره برداری شود.

وی گفت:  ۷۰ هزار تبعه افغانستانی در شهرستان  وجود دارد که از محل بودجه درمان بسیار ناچیز این شهرستان برای درمان اتباع صرف می شود و هزینه‌ها بالا می رود و هر زن افغان ۸-۹ زایمان دارد که باعث افزایش دریافت خدمات درمانی شده است.

انارکی محمدی گفت:نیمی از املاک موقوفه کشور در رفسنجان است و ما توقع داریم که عایداتش در راستای نیت واقف در رفسنجان هزینه شود و کمک‌ها و مساعدت‌ها در این خصوص به شهرستان تعلق گیرد.

وی افزود:در بحث آمبولانس، با اینکه مراکز درمانی به آمبولانس‌ها مجهز شده اند، اما کمبود در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/ی

نشست کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی با وزیر بهداشت

برچسب‌ها:

نظر شما