شناسهٔ خبر: 29894582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست استانداری قم:

میزان آمادگی دستگاهها برای مقابله با بحران سنجیده شود

قم- ایرنا- سرپرست استانداری قم گفت: میزان آمادگی دستگاههای اجرایی برای مقابله با بحران های مختلف باید سنجیده و نقاط ضعف و قوت آنها به خوبی احصاء شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی عصر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم گفت: با توجه به شروع فصل سرما و حادثه خیز بودن کشورمان، دستگاههای اجرایی باید همواره برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند و تمهیدات لازم از جمله تأمین سوخت، غذا و دارو را فراهم بیاورند.
وی با بیان اینکه برخی حوادث طبیعی از جمله سیل و گرد و غبار و خشکسالی نتیجه تخریب طبیعت به دست انسانها بوده و قابل پیش بینی است، اظهار داشت: توجه به بیمه حوادث برای اقشار مختلف مردم به ویژه کشاورزان و روستائیان و دستگاههای اجرایی باید به خوبی اطلاع رسانی و آگاه سازی شود.
وی با اشاره به قرار داشتن قم در چهار راه مواصلاتی کشور و بروز آسیبهای احتمالی ناشی از حوادث دراین استان که در سطح ملی تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: دستگاههای اجرایی استان قم باید در مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی برنامه ریزی دقیق و تلاش بیشتری داشته باشند.
وی بر ضرورت گسترش آموزش ها برای عموم مردم در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی تأکید کرد و گفت: افزایش استحکام ساختمان های مسکونی و عمومی به ویژه مدارس باید در اولویت جدی قرار گرفته و سازمان نظام مهندسی باید در این جهت کاملا نظارت و کنترل داشته باشد.
هاشمی معضل گرد و غبار در استان قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در صورت غفلت و کم توجهی به این معضل جدی زیست محیطی، اثرات جبران ناپذیر آن مراکز جمعیتی در مرکز کشور را به شدت درگیر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه با اعتبارت قطره چکانی استانی، نمی توان معضل گرد و غبار در قم را برطرف کرد، اظهار داشت: باید کارگروه ویژه ای برای مقابله با گرد و غبار در استان تشکیل شده و موضوع خشکسالی و قطع حقابه های زیست محیطی دریاچه نمک و دشت مسیله با جدیت پیگیری شود.
وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم در فصل زمستان شاهد بارش نزولات آسمانی در استان باشیم، خاطرنشان کرد: مدیران و کارشناسان مدیریت بحران درقم باید به صورت شبانه روز آماده و آنلاین باشند و در دسترس نبودن آنها اصلا قابل قبول نیست.
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم، معاونان استاندار و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146/ 6133/

نظر شما