شناسهٔ خبر: 29894579 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جوان‌سازی پوست با سلول‌های فیبروبلاست

همشهری آنلاین: محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان، روشی را برای جوان‌سازی پوست ارائه کردند که بر خلاف سایر روش‌ها، امکان بازسازی و جوان‌سازی پوست را فراهم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسعود کرباسیان، مجری طرح با بیان اینکه محصولاتی را برای جوان‌سازی پوست ارائه کردیم، گفت: در این روش سلول‌های خود بیمار دریافت می‌شود و با ایجاد تغییراتی در این سلول‌ها، مجددا این سلول‌ها به زیر پوست بیمار تزریق خواهد شد.

وی سلول‌های دریافت شده را سلول‌های فیبروبلاست دانست و یادآور شد: این سلول‌ها که از فرد جداسازی می‌شود، موجب کلاژن‌سازی در افراد می‌شود.

کرباسیان در اشاره به جزئیات این طرح، گفت: در این روش بعد از جداسازی سلول‌های فیبروبلاست، تکثیر و بعد از کشت، به زیر پوست فرد تزریق می‌شود. در این روش بر خلاف سایر روش‌های جوان‌سازی، پوست جوان خواهد شد.

مجری طرح با بیان اینکه با بالا رفتن سن، تولید برخی از سلول‌ها در بدن کم می‌شود، اضافه کرد: این روش موجب بازسازی و جوان‌سازی پوست خواهد شد.

کرباسیان به بیان تفاوت این روش با سایر روش‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در سایر روش‌ها، با بی‌حس کردن ماهیچه‌ها و یا با فیلرها (پر کننده‌ها) خطوط ایجاد شده بر روی پوست پر می‌شود، ولی پوست به ساختار اولیه خود باز نمی‌گردد؛  ولی با روش ارائه شده از سوی ما، این امر اتفاق می‌افتد.

این محقق از اجرای این روش برای جوان‌سازی پوست خبر داد و گفت: این روش دارای تاییدیه‌های لازم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

برچسب‌ها:

نظر شما