شناسهٔ خبر: 29894537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون اول رئیس جمهور در جمع مردم زادگاهش

محرومیت از چهره منطقه «کوهشاه» احمدی پاک می شود

جهانگیری با ابراز نگرانی از وضعیت محرومیت در زادگاهش، گفت: به زودی محرومیت از چهره منطقه کوهشاه احمدی پاک می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، معاون اول رئیس جمهور در دیدار مردمی اهالی بخش احمدی در روستای چاله الیاس منطقه کوهشاه ضمن قدردانی از اهالی منطقه، توفیق حضور در بین مردم و زادگاه خود را از آرزوهای دیرینه اش دانست و به بیان خاطراتش از زمان تحصیل تا کلاس ششم در روستای معدن آب دشت پرداخت.

 

وی افزود: شرایط بسیار سختی برای درس خواندن و زندگی در منطقه کوهشاه بود که این وضعیت همچنان ادامه دارد.

 

جهانگیری با استناد به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند: «جهاد سازندگی بذر امید در دل مردم کاشت»، عنوان کرد: امروز نیز تلاش برای محرومیت زدایی از روستاهای کشور یکی از مهمترین اولویت های دولتمردان است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید کاری کنیم تا کارگران بتوانند زندگی مناسبی داشته باشند، افزود: لوله کشی گاز تا انتهای دولت دوازدهم برای روستاهای با جمعیت بیشتر از 20 خانوار انجام خواهدشد.

 

 

معاون اول رئیس جمهور، گلایه از بیکاری جوانان تحصیلکرده در منطقه را حق مردم دانست و گفت: جوانان حق دارند که شغل پایداری داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص مشکلات متطفه نیز، تصریح کرد: جاده و تامین آب آشامیدنی از نیازهای مهم منطقه است و کار آبرسانی با تانکر باید به جد انجام شود.

 

جهانگیری با بیان اینکه منطقه احمدی بزودی توسعه پیدا خواهد کرد، قول مساعد داد که دولت خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه خداهد دهد.

 

وی از  هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های آخر از نظر محرومیت زدایی در کشور یاد کرد و گفت: با مطالعاتی که دستگاه ها و وزاتخانه های مختلف ازجمله جهاد کساورزی، دفتر مناطق محروم، وزارت نیرو و بنیاد مستضعفان انجام داده اند بزودی محرومیت از چهره منطقه کوهشاه احمدی پاک خواهد شد.

 

 

وی ضمن ابراز خوشحالی از دیدار امروز خود با اقوام، خویشان و هم ولایتی های خود، تصریح کرد: محرومیت متطقه او را بسیار نگران کرده است .

 

معاون اول رئیس جمهوری برای رفع مشکلات زادگاه خود، به هم ولایتی های خود قول مساعد داد.

 

گفتنی است؛ در این مراسم به طور همزمان هزار و ۲۰۰ طرح اشتغالزایی شهری و روستایی کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

کوهشاه احمدی، زادگاه معاون اول رئیس جمهور یکی از مناطق محروم استان هرمزگان است که اهالی آن از نبود راه مناسب، عدم آنتن دهی تلفن، عدم پوشش برنامه های تلویزیونی، آب سالم بهداشتی، اشتغال پایدار و ... به شدت در رنج هستند و حتی برخی از آنها فاقد شناسنامه می باشند و به علت آسفالت نبودن راه های دسترسی به آن، برای سفر به این منطقه کیلومترها راه طی شود و اهالی برای خرید مایحتاج خود باید ۸۰ تا ۱۵۰ کیلومتر مسافت را بپیمایند تا به مراکز خرید برسند.

 

 

 

نظر شما