شناسهٔ خبر: 29894473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رهایی 5 محکوم به قصاص از چوبه دار در شوشتر

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از رهایی 5 محکوم به قصاص از چوبه دار در شوشتر خبر داد.

صاحب‌خبر -

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از رهایی 5 محکوم به قصاص از چوبه دار در شوشتر خبر داد.

به گزارش ایلنا، عبدالعباس زبیدی‌نیا از رهایی 5 نفر از محکومان به قصاص از چوبه دار با تلاش و کوشش فراوان رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر خبر داد.

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با اعلام این خبر گفت: در راستای رسالت ذاتی شورای حل اختلاف و تلاش برای ایجاد صلح و سازش و توسعه و گسترش این فرهنگ در جامعه، رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء پر تلاش و خدوم شورای حل اختلاف شوشتر توانستند با جلب رضایت خانواده‌های مقتولان، 5 نفر از محکومان به قصاص در شوشتر را از چوبه دار رها کنند.

وی افزود: سال 93 در روستای زویه 2 واقع در بخش شعیبیه از توابع شهرستان شوشتر نزاعی بین دو طایفه به وقوع پیوست که از نظر وسعت حادثه از نوادر پرونده‌های در سطح استان و حتی کشور که قریب به 100 خانواده را مستقیم و بیش از 3 هزار نفر به‌طور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار داده و از نظر جغرافیایی مراجع قضایی و انتظامی 3 شهر اهواز، باوی و شوشتر را متأثر خود کرده که متاسفانه در این حادثه علاوه بر قتل عمد 4 نفر و بیش از 40 نفر ضرب و جرح با نقص عضو و ده‌ها منزل، خودرو، وسایل و اثاث منزل مورد تحریق و تخریب قرار گرفتند.

زبیدی‌نیا اظهار داشت: گستردگی این نزاع عملاً کار سازش را مختل و بعضی مقاطع ناممکن کرده بود و به‌خاطر اهمیت موضوع و در صورت عدم حل و فصل درگیری پیش آمده پیش‌بینی از درگیرهای مجدد و قتل‌های احتمالی دیگری بود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: با دستور رئیس دادگستری شوشتر مبنی بر ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه، پرونده این اختلاف به شورای حل اختلاف ارجاع داد شد و اعضاء پر تلاش و زحمتکش شورای حل اختلاف این شهرستان طی برگزاری چندین جلسه فشرده با طرفین درگیر، توافقاتی بین این دو طایفه صورت می‌گیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف شوشتر گفت: خوشبختانه با تلاش و زحمات فراوان رئیس دادگستری، دادستان و اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان خانواده‌های مقتولان از اعدام قاتلان فرزندان خود با حضور در دفتر خانه رسمی و اخذ وجه‌المصالحه رضایت ثبتی خود را اعلام کردند و قاتلان از چوبه‌دار رها یافتند و این پرونده پس از 4 سال با صلح و سازش مختومه شد.

انتهای پیام

نظر شما