شناسهٔ خبر: 29894452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شیراز:

ایجاد الگوی متناسب با انقلاب اسلامی وظیفه حوزه و دانشگاه است

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، ایجاد الگوی متناسب با انقلاب اسلامی را وظیفه حوزه و دانشگاه دانست و گفت: در 40 سالگی انقلاب باید برای رفتارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی الگویی خاص تعریف کنیم و برای این مطالبه گری این 2 نهاد باید پاسخگو باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام عصر دوشنبه در دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان فارس در شیراز، از عدالت ‌خواهی به عنوان یکی از دغدغه‌های همیشگی این جنبش‌ها یاد کرد و افزود: دانشگاه و دانشجو در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی ایفا کرده اند و مسیر 40 ساله انقلاب با تحمل فراز و نشیب‌های بسیاری طی شده است.
وی بیان داشت: از این پس جوانان دانشجو باید به‌ جای انتقاد صرف و بدون راهکار، با هدف برطرف کردن ضعف‌ها و مشکلات، این مسیر را ادامه دهند.
امام جمعه شیراز، در نقد مسئولان، خواهان رعایت انصاف و اخلاق شد و گفت: ما با انتقاد موافقیم اما با بی‌اخلاقی نه، چرا که اساس انقلاب اسلامی بر پایه اخلاق بوده است بنابراین در مورد ضعف‌ها باید با عینک انصاف و اخلاق به آسیب شناسی پرداخت.
آیت الله دژکام بیان داشت: طی کردن مسیر انقلاب کاری دشوار بوده است و همگان باید بدانند که راه انقلاب، اتوبان نیست که طی آن آسان باشد، بلکه این مسیر از سنگلاخ‌های ناهموار می‌گذرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس، مردم‌سالاری دینی را جزیی جدایی ناپذیر از انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: اگر جمهوریت را رها کنیم، انقلاب اسلامی نیز دوام نخواهد آورد زیرا حکومت اسلامی، مردم سالارانه است گرچه برخی اصرار دارند جمهوریت آن را نادیده بگیرند.
وی افزود: ما عاشق دموکراسی غربی نیستیم اما چنانچه می خواهیم در دنیا حرف بزنیم، باید جمهوریت را حفظ کنیم، جمهوریتی که امام راحل نیز بر آن تاکید بسیار می کرد.
آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه انتقاد باید در چارچوب اخلاق باشد، عنوان کرد: انقلاب ما در درجه نخست، انقلابی اخلاقی و ارزشی بوده است و اینکه برخی توقع دارند نماینده ولی‌فقیه در تمام‌کارها دخالت کند، منطقی نیست، بلکه همگان باید در چارچوب مردم‌سالاری دینی، نقش خود را به درستی ایفا کنیم.
7375 /6118

نظر شما