شناسهٔ خبر: 29894445 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اصفهانیان: پنالتی پرسپولیس در دیدار با سپاهان کاملا درست بود

تهران- ایرنا- رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه با توجه به حساسیت بالا و جو حاکم بر دیدار پرسپولیس و سپاهان، از بهترین تیم داوری که سابقه حضور در جام جهانی را نیز داشته اند، استفاده کردیم، گفت: داور خطای پنالتی به سود پرسپولیس را به درستی گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان گفت: ناظر دیدار سپاهان و پرسپولیس گزارش بازی را به ما ارائه داد. با توجه به حساسیت بازی و جو حاکم بر ورزشگاه، سعی شد از بهترین تیم داوری در این مسابقه استفاده شود.
وی تصریح کرد که تیم داوری متشکل از علیرضا فغانی به عنوان داور وسط و رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان کمک داوران از نظر مدیریت در بازی، کنترل بازی و تنبیهات انضباطی به خوبی عمل کرد و توانست مسابقه را کنترل کنند.
دیدار معوقه تیم های سپاهان و پرسپولیس ساعت 16 و 10 دقیقه روز یکشنبه در اصفهان برگزار شد و در پایان دو تیم بالانشین به تساوی یک بر یک رضایت دادند. این دیدار پر برخورد شاهد اخراج 2 بازیکن بود و علاوه بر ضربه پنالتی به سود پرسپولیس، یک گل سپاهان نیز آفساید اعلام شد.
وی گفت: طبق گزارش ناظر بازی، در دقیقه 87 داور به درستی خطای پنالتی سپاهان را اعلام کرد چون دست بازیکن کاملا در حالت غیر طبیعی بود و باعث انحراف توپ شد. البته در این صحنه که حدود یک تا دو ثانیه طول کشید، حدود 18 بازیکن از دو تیم داخل محوطه جریمه جدال های فیزیکی داشتند که در این برخورد ها، تماس بدنی نیز وجود داشت.
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: اگر فیلم بازی بازبینی شود ابتدا بازیکن تیم سپاهان ( کی روش استنلی) با دست بازیکن تیم پرسپولیس(شایان مصلح) را هل می دهد و در ادامه مهاجم پرسپولیس (گادوین منشا)نیز به همین صورت بازیکن شماره 44 سپاهان(خالد شفیعی) را هل می دهد که داور عکس العملی به هیچ کدام از بازیکنان نشان نمی دهد و به درستی خطای هند مدافع سپاهان (شماره 88) را به سود تیم پرسپولیس، پنالتی اعلام می کند.
رئیس کمیته داوران در پایان گفت: با توجه به گزارش ناظر داوری در دقیقه 1+90 نیز بازیکن 88 سپاهان به همراه بازیکن شماره 8 پرسپولیس در نزدیکی داور اقدام به توهین به یکدیگر می کنند که داور، هر دو بازیکن را از زمین مسابقه اخراج می کند ضمنا پس از بازبینی فیلم مسابقه توسط کمیته آنالیز، نتیجه نهایی از طریق فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.
ورزشی ** 1528 **9129

نظر شما