شناسهٔ خبر: 29894429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

اهمیت مشارکت مردم در مدیریت و حفاظت از منابع طبیعی

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:مشارکت مردم نقش مهمی در مدیریت منابع طبیعی بویژه در بعد حفاظتی دارد.

به گزاش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان جنگل‌ها، مهندس خلیل آقایی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت این سازمان که با حضور سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا برگزار شد گفت: حساسیت و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به منابع‌طبیعی را عملا دیده‌ایم و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی و دولت به این موضوع توجه دارند.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سازمان جنگل‌ها، هم عرصه و تنوع کار گسترده است و هم چالش‌ها متعدد است و مشارکت مردم نقش مهمی در مدیریت منابع طبیعی بویژه در بعد حفاظتی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ما باید در روستا لباس همراهی و دوستی با مردم بر تن کنیم و لازم نیست در همه موارد با قوه قهریه وارد عمل شویم، اظهار داشت: از طرفی باید با زمین‌خواران و قاچاقچیان چوب که آگاهانه و با طمع چشم به عرصه‌های منابع‌طبیعی دوخته‌اند قاطعانه مبارزه کنیم.

مهندس آقایی در بخش پایانی سخنانش تعامل و همکاری متقابل پلیس پیشگیری ناجا و سازمان جنگل‌ها را ضروری شمرد و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جناب سرهنگ سبزعلی، برای سرهنگ علی عباس نژاد به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت سازمان آرزوی موفقیت کرد.

منابع‌طبیعی از مؤلفه‌های قدرت و امنیت کشور است

در این مراسم سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: منابع‌طبیعی یکی از مؤلفه‌های قدرت و امنیت کشور است و فعالانه در حفظ و مراقبت از آن عمل خواهیم کرد.

سردار شرفی اظهار داشت: سازمان جنگل‌ها برای حیات انسان کار می‌کند و برای مقابله با سوداگران و تخریب کنندگان منابع‌طبیعی در کنار این سازمان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی جزو سرمایه‌ها و اعتبارات این مملکت است و ما نمی‌توانیم نسبت به تخریب آن و برداشت‌های غیر مجاز از آن بی‌تفاوت باشیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا همچنین با تأکید بر بکارگیری فنا‌وری‌های نوین، گشت و مراقبت مستمر و تجهیز سازمان به نیروی واکنش سریع گفت: در بسیاری موارد به جای اسلحه و قوه قهریه باید از مهارت‌های کلامی، اقناع‌سازی و جلب مشارکت‌های مردمی برای کاهش وقوع جرم و تخلف استفاده کرد چون معتقدیم هر جا مردم احساس کنند اقدامات سازمان به نفع آنهاست همراه سازمان خواهند شد.

نظر شما