شناسهٔ خبر: 29894240 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی فارس:

طرح های فارس باید به پیمانکاران این استان واگذار شود

شیراز-ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، ضمن تاکید بر لزوم واگذاری طرح های عمرانی این استان به پیمانکاران بومی، گفت: هم اینک بسیاری از پروژه های فارس به پیمانکاران غیر بومی و خارج از استان واگذار می شود که این خود می تواند زمینه ساز فساد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا جمال رازقی، عصر دوشنبه در دیدار با هیات رئیسه تشکل های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن فارس در شیراز افزود: این پذیرفتنی نیست در استانی که با مشکل بیکاری مواجه است، اجرای بخش زیادی از فعالیت های عمرانی آن که می تواند زمینه ساز فرصت های بسیار شغلی و منافع دیگر برای مردم فارس باشد به خارج از این استان واگذار شود.
وی ادامه داد: بی شک با همدلی و احساس مسئولیت بیشتر، تشکل های مختلف این استان می توانند در این زمینه نقش مثبتی را ایفا و ضمن تاثیرگذاری بر تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها، از پیمانکاران استان حمایت کنند.
او اظهار داشت: الزام امروز استان فارس، انسجام و همبستگی هر چه بیشتر تشکل هاست و ما در اتاق بازرگانی این استان به عنوان پارلمان بخش خصوصی در پی ایجاد انسجام و هم افزایی در استان هستیم.
رازقی، معادن فارس را برخوردار از ظرفیت های بسیار دانست و گفت: این بخش از ظرفیت استان می تواند در زمینه ارزش افزوده و ایجاد اشتغال، تاثیرگذار باشد اما این توانایی هنوز ایجاد نشده و مشکلاتی در این حوزه در استان وجود دارد که باعث شده این ظرفیت ها به فعلیت نرسد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس بیان کرد: این استان با وجود اینکه 10درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده اما در بسیاری بخش ها با مشکلات جدی مواجه است اما این مشکلات هم با وحدت و همدلی تشکل ها قابل پیگیری و اصلاح است.
وی، اتاق بازرگانی فارس را از اتاق های پیشرو کشور در رده بندی های جهانی دانست و گفت: این مجموعه بر سه محور اصلی حمایت همه جانبه از تولید در تمام بخش ها، صادرات و حمایت از کسب و کارهای نوین تمرکز کرده و تاکنون نیز اقدامات ارزنده ای انجام داده است.
رازقی ادامه داد: ظرف سال های اخیر در بحث حمایت از تولید، روان سازی و رفع موانع کسب و کار اقدامات و کارهای بزرگی در فارس صورت گرفته به نحوی که این استان بر اساس آمار و نتایج به دست آمده به لحاظ رتبه کسب و کار در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد.
او افزود: یکی دیگر از رویکردهای اصلی ما در اتاق بازرگانی فارس، توجه به صادرات است که در این زمینه با موانعی از جمله بحران قیمت تمام شده در تولید و عدم امکان رقابت با کالاها در بازارهای داخلی و جهانی مواجه هستیم اما می کوشیم که این موانع نیز برطرف شود.
رازقی اضافه کرد: اتاق بازرگانی فارس حمایت از کسب و کارهای نوین و استارت آپ ها (کارآفرینان خلاق) را نیز به عنوان یک مساله مهم در دستور کار خود قرار داده است.
وی گفت: تلاش ما در اتاق بازرگانی فارس به عنوان طراح دفاتر تبادل فناوری در اتاق های بازرگانی کشور، در زمینه اکوسیستم کارآفرینی، نوآوری و تسهیل کننده صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان جنوب کشور است.
6122 /6118

نظر شما