شناسهٔ خبر: 29893598 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سلطانیه شرایط برخورداری پایتخت کتاب ایران را دارد

زنجان - ایرنا - مسئول امور کتابخانه های سلطانیه گفت: این شهرستان و با اقدامات فرهنگی متعدد شرایط برخورداری پایتخت کتاب ایران را دارد.

صاحب‌خبر -

جواد سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس امور کتابخانه های سلطانیه طی سه سال گذشته اقدامات بسیار خوبی را برای کاندیدای پایتخت کتاب از قبیل افزایش شمار اعضای کتابخانه ها، فعالیت های فوق برنامه را انجام داده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس گزارش مستندی در ارتباط با کارهای انجام گرفته جمع بندی شده که پس از تکمیل نهایی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه خواهد شد.
سلیمی خاطرنشان کرد: بطور معمول شهرهای دارای کاندید پایتخت کتاب ایران و ارائه گزارش های مدون آن، توسط اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می شود و کارشناسان مربوطه نیز پس از بررسی موارد آن را اعلام می کنند.
وی بیان کرد: یکی از شاخص های مهم کاندیدای پایتخت کتاب ایران توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق روستایی است که این کار مهم به ویژه در روستاهای شاخص این شهرستان شامل یوسف آباد،ویر و بوئین انجام گرفته است.
مسئول امور کتابخانه های سلطانیه ادامه داد: بنابراین با کارهای انجام گرفته حتی از مکان های بدون استفاده نیز مانند حمام های قدیمی به فضای فرهنگی استفاده شده تحقق این رخداد در جذب علاقمندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش اساسی داشته است.
وی یادآوری کرد: طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال گزارش های مربوط به کاندیدای پایتخت کتاب ایران تا 20 دی امسال تمدید شده و داوری نهایی نیز اسفند انجام می گیرد.
سلیمی افزود: در فرصت باقیمانده انجام اقداماتی توسط شهرداری سلطانیه با ایجاد قفسه های کتاب در سطح شهر، تبلیغات و اطلاع رسانی لازم آن نیز طریق نصب بنر و علاوه بر آن نیز آموزش و پرورش هم می تواند با برگزاری برنامه های فوق العاده ای نظیر نشست کتابخوان مدرسه ای نقش پررنگ تری را ایفا کند.
وی بیان کرد: بنابر این حتی می توان در اماکن پر تردد، درمانگاهها و شرکت های خدمات رسان نیز در وردی سالن انتظار قفسه کتاب را ایجاد و امور کتابخانه ها نیز تامین منابع لازم را داشته باشند.
به گفته وی، با انعقاد تفاهم نامه هایی بین سازمان و ارگانهای مختلف برای مشارکت در برگزاری کتابخوانی می تواند از دیگر آیتم های مورد نظر در کاندیدای پایتخت کتاب ایران باشد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/8068

نظر شما