شناسهٔ خبر: 29893511 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه

سنندج - ایرنا - مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کارکنان دولت تا 24 آذر امسال فرصت دارند در دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کامل گلباغی اظهار داشت: این دوره آموزشی با محوریت حفظ و مفاهیم سوره های ناس تا زلزال به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این دوره آموزش قرآنی ویژه کارکنان دولت است، اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در این دوره آموزشی فرصت دارند تا 24 آذر امسال از طریق سایت www.quranedu.ir اقدام به ثبت نام کنند.
مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه ثبت نام در این دوره از 26 آبان ماه امسال آغاز شده است، افزود: براساس آمار اعلام شده تا تاریخ پنجم آذر امسال 164 نفر از استان کردستان در این دوره شرکت کردند.
گلباغی با اشاره به اینکه 2.64 درصد ثبت نام کنندگان کشور مربوط به استان کردستان است، گفت: بیشترین آمار ثبت نام شدگان در کشور به ترتیب مربوط به استان های تهران، خراسان رضوی و کرمان است.
وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های قرآنی فراوان در این استان انتظار می رود تا پایان مهلت ثبت نام شاهد افزایش چشمگیر تعداد بیشتری از کارکنان در این دوره آموزشی باشیم.
گلباغی یادآور شد: این دوره آموزشی به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی برگزار خواهد شد.
مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: این دوره آموزشی از طریق سایت اینترنتی اعلام شده در 25 آذر ماه امسال طی سه روز برگزار می شود.
گلباغی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی در پایان از هشت ساعت آموزش ضمن و خدمت و شرکت در قرعه کشی جوایز ویژه نفرات برگزیده بهره مند می شوند.

**281 مدیر کنترل کیفیت در کردستان دارای پروانه تایید صلاحیت هستند
مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در حال حاضر 281 مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان دارای پروانه تایید صلاحیت هستند.
منصور لهونیان اظهار داشت: براساس آیین نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، مدت اعتبار پروانه دو سال از زمان صدور است.
وی اضافه کرد: تمدید پروانه تایید صلاحیت منوط به گذراندن دوره های آموزشی مربوط و اجرای دقیق وظایف است.
مدیرکل استاندارد کردستان افزود: در هشت ماه منتهی به آبان سال جاری، 100 پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت در استان صادر و تمدید شد.
لهونیان با اشاره به اینکه از تعداد مذکور 69 پروانه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان صادر و مابقی تمدید شد، تاکید کرد: در این مدت 49 مدیر کنترل کیفیت در استان عزل شدند.
در حال حاضر 260 واحد تولیدی در سطح استان کردستان تحت پوشش استاندارد است و حدود 470 فراورده هم زیرنظر استاندارد در استان تولید می شود.

** عملیات بیولوژیکی در مراتع شهرستان قروه اجرا شد
رئیس اداره منابع طبیعی قروه گفت: 100 هکتار از مراتع اطراف روستای پیرباباعلی از توابع این شهرستان کپه کاری شد تا عملیات بیولوژیکی در آن اجرایی شود.
بهزاد شریفی پور اظهار داشت: عملیات بیولوژیکی شامل کپه کاری مراتع در سطح 100 هکتار از مراتع حوضه آبخیز چمقلو روستای پیرباباعلی شهرستان قروه با اعتبار 228 میلیون ریال از صندوق توسعه ملی، اجرا شده است.
وی افزود: اجرای موفق این طرح، نیازمند همکاری روستاییان بهره بردار است که باید در طول مدت 2 سال اجرای این طرح هیچ نوع چرای دام در مراتع کپه کاری شده انجام نشود تا ریشه بذور کاشته شده در خاک، محکم شود.
شریفی پور با بیان اینکه 54 درصد از مساحت شهرستان قروه یعنی 167 هزار هکتار از اراضی شهرستان جزو مرتع هستند، تاکید کرد: قروه پوشش گیاهی جنگلی ندارد و تنها مزیت آن مراتعی است که با تولید 46 هزار و 760 تن علوفه حدود 96 میلیارد ریال در سال ارزش اقتصادی دارد.
وی یادآور شد: ارزش زیست محیطی مراتع شهرستان بیش از 581 میلیارد ریال و صرفه اقتصادی مراتع در بخش غیر علوفه ای حدود 290 میلیارد ریال در سال است.
هشت هزار و 397 خانوار با جمعیتی معادل 67 هزار و 176 نفر بهره بردار مرتعی در شهرستان قروه زندگی می کنند که 87 درصد به منابع طبیعی شهرستان وابسته هستند.
عملیات پروژه کپه کاری و کشت مستقیم در مراتع در سطوح شیب دار انجام می شود که در کنترل فرسایش خاک و روان آب های سطحی نقش دارد
9936/9937/9102

نظر شما