شناسهٔ خبر: 29893485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعمال فشار آمریکا به هنگ کنگ برای اجرای موثرتر تحریم‌های ایران

مقامات آمریکایی از هنگ کنگ خواسته‌اند تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی و ایران را موثرتر و بهتر اجرا کند.

صاحب‌خبر -

فشار آمریکا بر هنگ‌کنگ برای اجرای بهتر تحریم‌ها علیه ایران و کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هنگ‌کنگ فری پرس، سرکنسولگری آمریکا در هنگ کنگ در بیانیه‌ای از مقامات این منطقه خودمختار خواست تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی و ایران را موثرتر اجرایی کنند.

سرکنسولگری آمریکا دوشنبه اعلام کرد نمایندگان ارشد وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی این کشور با نمایندگان چندین سازمان دولتی هنگ‌کنگ دیدار کرده اند. این مقامات پیشرفت و عملکرد اخیر در همکاری‌های دو جانبه در اجرای تحریم ها و کنترل تجارت استراتژیک را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است نمایندگان اقدامات اخیر هنگ‌کنگ را در به تصویب‌رساندن مقررات لازم برای تحقق تحریم‌های سازمان ملل و قوانین سخت‌گیرانه جدید در این‌خصوص را مورد توجه قرار دادند. نمایندگان آمریکا توصیه کرد هنگ‌کنگ جریان اطلاعات مربوط به همکاری‌ها را بهبود بخشد و منابع بیشتری را برای اعمال تحریم‌ها اختصاص دهد، به ویژه در خصوص فعالیت‌های حمل و نقل که تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی و ایران را نقض می‌کند.

در ژانویه یک مقام ارشد آمریکا به مقامات هنگ‌کنگ هشدار داد این منطقه نباید دیگر  یک «بندر امن» برای تجارت غیرقانونی با کره شمالی باشد. آمریکا در فوریه علیه کره شمالی تحریم‌های گسترده‌ای اعمال کرد. هدف این تحریم‌ها پنج شرکت حمل و نقل هنگ‌کنگ بود. در این بیانیه همچنین تقاضا طرف آمریکایی در خصوص کنترل صادرات مطرح شده است.

در این بیانیه آمده است: «نمایندگان آمریکایی خواستار ردیابی بهتر کالاهای استراتژیک و موارد کنترل شده در هنگ‌کنگ بودند و همچنین اقدامات بهتر و کمک به اعمال محدودیت‌های بیشتر بر صادرات مجدد از دیگر موارد مورد نظر بود.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما